in Gazeta Sporturilor, Rubricand

Cântec pentru oamenii-săgeată

Să lăsăm fotbalul înzăpezit, măcar pentru un timp. E vremea sporturilor de iarnă.

Există în istoria sportului un moment extrem de important: apariţia mingii. Până atunci, putem doar presupune că oamenii concurau între ei în probe de genul cine fuge mai repede, cine e mai puternic ori cine sare mai departe. Acel moment a schimbat însă definitiv lucrurile. S-au deschis noi căi întru spectacol, dar sportivii nu s-au mai raportat niciodată la ei înşişi – ori la adversar – în mod direct, ci prin intermediul unui obiect de recuzită.

Mingea a apărut împreună cu un teren de ţintă bine delimitat. Un obiect devine preţios doar dacă îl duci undeva, aşa cum o comoară aflată în pământ nu înseamnă nimic, dar drumul parcurs între locul descoperirii şi vitrină precum şi aşezarea în raft îi pot conferi semnificaţie. În unele sporturi, spaţiul-ţintă este o poartă, în baschet e coşul, în volei întreg terenul adversarului. În rugby – care este de departe cel mai complex sport – există şi poartă, şi teren de ţintă, iar mingea se atinge şi cu piciorul şi cu mîna, către înainte, dar şi spre înapoi.

Dintre sporturile de iarnă, numai hocheiul are obiect de joc (deci şi poartă), însă pucul nu are proprietăţile unei mingi, ci mai degrabă pe cele ale unui proiectil. Hocheiul este însă şi el un sport complex, o excepţie din multe puncte de vedere, despre care vom vorbi altădată.

Televiziunea nu iubeşte în general sporturile de iarnă. Nu există diversitatea de situaţii şi doza de imprevizibil aduse de minge. Nu trebuie uitat însă că televizorul apropie, dar şi îndepărtează. Orice sport urmărit pe micul ecran este simplificat şi limitat, tocmai pentru că televiziunea livrează doar esenţialul. Când camera arată un prim-plan, vei câştiga o imagine pe care din tribună nu ai fi avut cum să o vezi, însă vei pierde alte zeci de detalii interesante. Vei putea analiza fazele cu încetinitorul, dar niciodată trăi cu adevărat un meci, pentru că, aţi observat, viaţa are bunul obicei de a nu-ţi oferi reluări.

Sporturile de iarnă nu au însă trebuinţă de minge, aşa cum un om măcinat de singurătate nu de căţel are nevoie. Aici – cu excepţia sporturilor de iarnă care au făcut compromisul de a se muta indoor, pe terenuri create artificial -, obiectul de joc e însuşi mediul. Caracteristicile zăpezii şi ale gheţii – suprafeţe care acoperă, ascunzând prin însăşi natura lor capcane, şi pe care se alunecă, deci controlul e mult mai dificil – livrează neprevăzutul, numai că el este mai greu de surprins şi de înţeles.

Restricţionate fiind de condiţiile naturale necesare, aceste sporturi au ajuns în ariile geografice în care se practică părţi importante din cultura popoarelor respective, imposibil de asimilat în alte locuri. Chiar dacă Nigeria, să zicem, va avea vreodată echipă de biatlon, va mai trece ceva timp până cînd sportivii respectivi vor înţelege ce este cu adevărat acest sport şi din ce necesitate a apărut.

Dintre toate sporturile de iarnă, săriturile cu schiurile au o fascinaţie aparte. Sunt un sport riscant, minimalist şi complex în acelaşi timp, aparent încremenit în formă. Ca la orice gen de sărituri – în lungime, în înălţime, cu prăjina – puţine s-au schimbat de-a lungul istoriei sale: au existat doar trei tehnici de zbor de-a lungul unui secol şi jumătate de existenţă.

Câte sporturi se pot lăuda însă că au un sistem de punctaj care, în afara distanţei, răsplăteşte şi „stilul” în care aceasta e parcursă? Câţi sportivi mai au privilegiul de a zbura şi-şi permit să o facă fără plasă de siguranţă? Unde mai există această avântare în căutarea fără rost a perfecţiunii? În nici un caz în sporturile în care ţelul e să introduci o minge într-o poartă. Aici, trebuie să te porţi tu, pe tine, cât mai departe.

În fine, acest sport reuşeşte să păstreze ceva ce apariţia mingii, a televiziunii şi a industriei de marketing i-au anulat sportului: solitudinea. În timp ce coboară panta trambulinei, vâjâind încremeniţi prin aer şi aterizînd cu o flexare graţioasă în stilul Telemark, aceşti oameni sunt cu desăvârşire singuri, măcar până când o mână grijulie le va întoarce schiurile spre camere, pentru a se putea citi marca. Îmi amintesc de Charlie Chaplin în „Goana după aur”, când vagabondul, filmat din spate, priveşte nemişcat şi tăcut la mulţimea gălăgioasă care se distra de Anul Nou, oferind o imagine a singurătăţii mai puternică decât orice declamare a monologului lui Hamlet.

Spre deosebire de sporturile care se folosesc de minge – cu excepţia rugby-ului -, cele de iarnă nu sunt un show, ci o expediţie. Desigur, planeta nu mai are poli sau continente de descoperit, dar înăuntrul nostru există încă multe zone necercetate. Într-acolo zboară aceşti oameni transformaţi în săgeţi.

Write a Comment

Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

308 Comments

  1. Intr-adevar rugby-ul e un sport inteligent.
    As mai dori sa adaug langa hochei si curlingul intre sporturile de iarna cu obiect de joc, insa acolo e mai mult „sah”…

  2. De obicei sporturile de iarna nu ma atrag….dar nici nu le-am vazut niciodata astfel….tre sa fie fantastic,ca pt cateva secunde sa plutesti intre cer si pamant..

  3. Si totusi Eurosportul iubeste sporturile de iarna. As zice, chiar in totalitatea lor. Dar Eurosportul nu e o televiziune comerciala, ci una subventionata, asa ca ezista o explicatie. Parerea mea e ca aceste sporturi de iarna se pot asemui intrucatva cu atletismul, avand in vedere ca si aici ca si in atletism, deviza care troneaza e aceeasi: „Citius, altius, fortius”. Sariturile cu schiurile nu fac decat sa respecte toate cele 3 deziderate, poate de aceea e si cel mai frumos dintre ele.

  4. sunt oarecum surprins…in mod placut.vad ca ai cam aceleasi preferinte cu ale mele.ma credeam cam singurul…sarituri cu schiurile si snookerul.sa stii ca au ajuns putine meciuri de fotbal(poate doar cele in care joaca romania, steau in cupe europene si barca) sa ma tina sa ma uit in detrimentul unui meci de snooker sau a unei manse secunde dintr-o etapa de zbor cu schiurile.pe undeva probabil amandoua sunt niste sporturi mult mai cinstite decat fotbalul…esti mai bun si mai in forma decat adversar l-ai lichidat…in fotbal nu mai e de mult asa…mai sunt arbitrii, antrenori, mici trucuri..

  5. Hai sa va mai spun eu cateva sporturi de iarna (sarbatori) : 100 de metri fara cazatura, 400 ml votka viteza, umblatul in 4 labe aproape de coma si ultimul dar si cel mai interesant este boratura in lungime , udate din belsug cu alcool de calitate.

  6. eu urmaresc de cativa ani buni acest sport si pot spune ca saritura aia a fost una foarte scurta. mie cel mai mult mi-a placut de sven hanavald, a fost singurul care a castigat toate etapele din turneul celor 4 trambuluine, si in detrimentul unui malys foarte in forma. din pacate s-a cam stins, nici eu nu mai am timp sa urmaresc. pana acum am vazut doar o etapa.

  7. Buna seara

    Mama Omida poate sa doarma linistita ca si investitorii FNi- nu am cum sa ii iau locul. Am prevazut golf si articolul e despre ceva cu totul si cu totul diferit – sarituri cu schiurile.

    Eddie the eagle e o poveste similara cu cea a inotatorului din Congo salvat de salvamari de la inec in timpul olimpiadei de la Sydney la vreo doua minute dupa ce concurentii „normali” terminasera cursa… Toti simpatizam astfel de competitori. Ei reprezinta omul in lupta cu robotii super-antrenati, -anabolizati si -efedrinati care sunt sportivii de top din ziua de azi…

  8. Dovada ca bufonii sunt in ziua de azi mai iubiti decat eroii. Charlie Chaplin e mult mai iubit decat Superman…

    Omul e intruchiparea idealului lui Coubertin, mort din pacate in ziua de azi. Si ma ingrozesc de ce va fi la Beijing dupa ce chinezii isi vor scoate din laboratoarele secrete sportivii de top…

  9. Am senzatia ca in atletism, ciclism, haltere atat noi cei care stam pe margine si inghitim reclamele din pauzele comerciale, cat si voi cei care le comentati asistam la un tip nou de formula 1…

    Nu se mai intrec oameni, competitia nu mai e o intrecere a suferintei si rezistentei fizice, ci se confrunta sasiuri, motoare…

    Nici macar nu e o competitie intre tehnici diferite de antrenament ci se bat doar efectele unor potiuni magice preparate de druizi moderni si mai-putin-barbosi. Cred ca cel mai fericit dupa un tur al frantei castigat e doctorul. „Ai vazut ca potiunea mea e mai buna ca a ta” ii spune rivalului sau… Pe vremuri era mandria antrenorului „ai vazut ca pustiul pe care l-am descoperit intr-un sat din Belgia e mai bun ca si al tau- din Wisconsin!” O, tempora- vorba lui Dinu…

  10. Jose
    Faptul ca bufonii sunt mai iubiti decat eroii nu e nimic anormal, decat daca conferi acestei afirmatii conotatii politice. E un semn ca lumea gandeste pozitiv. Cat despre Charlie Chaplin, nu a fost un bufon, a fost un super actor, un geniu al comediei, ca si Louis de Funes de altfel.

  11. Au avut austriecii un adevarat glob de aur, pe „Goldi” – alias Andreas Goldberger(29.11.1972), primul care a särit 200 m. lungime in 1993, campion mondial cu 225 m. performanta realizatä pe 18.03 2000 la Planica. Si multe alte titluri.Era magnific. Dar, niste destäinuiri intre „amici”, i-au distrus cariera. A märturisit cä in junete ar fi incercat cocaina Scandal. Suspendare pt. un timp. A dorit sä renunte la cetatenie. Povesti triste. Morala: fereste-ma doamne de prieteni, ca de dusmani ma feresc si singur”.Nu mä mir cä-ti place sportul ästa. Trebuie sä ai aspiratiile lui Icar.Ti se potriveste, si tu sari de la o trambulina foarte inalta, si cu fiecare saritura…alias articol, depasesti vechiul record. Ai grija de prieteni, trebuie ca multi te invidiaza pt. felul exceptional in care scrii.

  12. gina
    am impresia ca de cand a castigat premiul la galele Chirila, AG scrie din ce in ce mai bine, contrar zicalei romanesti, cea cu culcatul pe o ureche. Are din ce in ce mai putin timp pt blog, dar mai mult timp pt scris, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

  13. JMC
    Daca ne intoarcem si mai mult in timp, a existat un Matty Nikanen, cel care acum antreneaza saritorii finlandezi. Desi in plina perioada ceausista, nu voi uita niciodata ca aveam posibilitatea sa vedem Turneul celor 4 trambuline, dat fiind si perioada de desfasurare a acestora, in jurul Revelionului, cand programele la TV erau mai relaxate

  14. @Jose

    Bai Jose, :) tu vorbesti serios spunand ca Chaplin a fost bufon? Asta nici ca poanta nu e buna.Probabil ca la cinema, acolo unde mergeai tu,taiau aia filmul sau va pacaleau si vi-l prezentau pe Jim Carrey pe post de Chaplin.”Nea” Chaplin (ca sa vorbesc respectuos,ca si fotbalistii :) ) a fost genial.Punct.

  15. E interesanta discutia despre sporturile de iarna, mai ales ca asta vara, cand toti am realizat ca povestea cu incalzirea globala nu e chiar poveste, trebuie sa ne fi gandit la zapada, macar o data.Mi-e teama ca, peste 50 de ani, sariturile cu schiurile vor avea loc ori numai pe iarba (cum am mai vazut), ori la Polul Nord, ori in Dubai, unde deja au un hangar imens cu zapada pentru sporturi de iarna.

  16. eu cred ca sunt sporturi de vazut,sporturi de practicat si sporturi care se preteaza ambelor.
    asta mi se pare un sport de practicat,punct. nu pot sa stau sa ma uit si sa-mi imaginez zborul oamenilor alora.
    cu atat mai putin distractiv sau relaxant mi se pare sa le invidiez zborul. ca n-ai cum sa nu-i invidiezi. la snowboard daca ma uit pot sa-mi iau placa si sa dau o fuga pana la poiana , sa ma mint ca sunt si eu aproape ca „ei” sau macar sa ma relaxez. zic prost „macar” , de fapt asta e cel mai important. care va puneti skiurile si bagati o saritura mica?

  17. Prietenii de pe blog il admira, si ii asteapta articolele. Sunt o delectare.
    La altfel de „prieteni” ma refeream. La cei care umplu kilogramele de maculatura penibila aparuta in tara, dupa principiul ramas etern: „e usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune, insirand cuvinte goale, ce din coada au sa sune”. La ei ma refeream.

  18. @AG
    rahat. abia incep.
    @dan
    m-am trezit la 7… cum sa ma duc sa ma culc?

    uite,snookerul e bun si sa te uiti si sa-l joci. da’ un 9balls care te fac neamule? in afara de man care are cel putin 9 balls…

  19. conchatumadre ! am incercat sa explic ca nu dar vad ca nu e cale asa ca mai bine ma conformez. cum e revelionul la madrid? ca la barcelona am vazut, nu cine stie ce. de fapt nimic. pe cat e de marfa orasul pe atat de plictisitor revelionul.

  20. jim:

    nu stii vorba: cand iti zic doi ca esti beat, trebuie sa mergi sa te culci….

    … dar noi doar te tachinam, ha, ha, ha…, nu te-ai prins… :)

  21. @GabiK

    Asta vroiam sa spun si eu- e pozitiv ca bufonii sunt mai iubiti decat eroii. Cand am vorbit de Chaplin ma refeream la personajele pe care le interpreta, sunt de acord ca a fost un actor genial. Desi nu imi plac ierarhiile, nu ii contest pe cei ce sustin ca e cel mai bun actor de comedie al tuturor timpurilor

    @Octavius

    Am o rugaminte- ignora posturile mele

  22. l-am facut pe plaja. 2 ani la rand. e tare. m-am exprimat gresit. nu e plictisitor. doar ca nu se intampla nimic organizat in piete sau ceva de genul paris,sidney si altele. pentru mine a fost superb.

  23. imi pare rau ca trebuie sa plec tocmai cand se punea de o noua „polemica” dar de data asta chiar ma duc sa ma imbat. daca gasesc si vreo tinerica pe care s-o pangaresc declar un concediu reusit.
    ta ta !
    play nice!

  24. jim
    revelionul la madrid ???? una puta mierda. la 1:30 dormeam. nu ai cu cine frate. bine si in tara mai dormeam pe la petreceri….dar o faceam pe masa.
    azi dupa cum stii aici sunt Regii Magi. o alta fiesta. astia au puente. Los putos rumanos NU. asa ca luni sunt pe baricada. La trecutu-mi mare, mare viitor. voi aveti zapada de nu puteti sa circulati, deci tot un fel de puente. si oricum in ianuarie nu va rupeati de munca.
    PS sansa mea a fosr ca de in perioada 12-30 dec a fost frati.miu la mine. ei bine, DA. asta a fost o perioada de crunte si exagerate consumari. multumesc pe aceasta cale parintilor ca mi-au dat un frate asa bun consumator. AM ZIS.

  25. @tank
    los puentes son la hostia! :)) ce exprimari de copilasi avem :D
    eu cand am facut acolo rev am avut noroc de prieteni petrecareti. sud-americani sadea.
    hai ca va las. ura!

  26. Dle Adrian Georgescu,
    Tot ce va pot spune dupa ce am citit articolul dvs. este ca sunteti un adevarat reprezentant al jurnalismului sportiv, deoarece articolele dvs. acopera o gama larga de sporturi, nu doar pe cele clasice(ex: fotbalul).Va transmit sincere urari de bine si sper ca articolele dvs. vor creste in calitate si diversitate.
    P.S.: Va multumesc pt ca ati scris un articol referitor la sariturile cu schiurile in ziua in care Janne Ahonen a reusit sa castige prima etapa in acest an, devenind liderul Turneului celor Patru Trambuline.

  27. Si valhalla: iti plac sporturile care se bucura de comentatori buni care se bucura de ele samd. Alta e sa sari si sa-ti comentezi singurel si in direct evolutia, de genul: Tine-ma, Doamne!

  28. Mă întreb dacă să mă extaziez sau nu când sunt abordate sporturile cu audienţă mică. Nu cumva e tot o formă de elitism ? Inţeleg ce e snokerul, şahul sau săritura cu schiurile şi mă delimitez de turma care behăie fericită la ghiduşiile făcute de Becali sau Copos pe la toate televiziunile. Aici suntem câţiva oameni, acolo sunt doar audienţe de câteva milioane.
    Nu cred că Gigi sau George dispar dacă îi ignorăm. Si nici cu bâta nu poţi face nimic în cazul lor. Singura armă care îi arată aşa cum sunt, nişte biete paiaţe ridicole, este umorul. Si în ţara asta sunt puţini jurnalişti dotaţi cu acest simţ. E păcat să nu folosească darul ăsta.
    Mi-e dor de un articol cu articol tare, cu Becali şi Copos, ce frumos jucau ei capra la Poiană…

  29. Hai s-aveti un an mai bun ca ala de trecu’! de ce ma bag si io in vorba taman acu’? Pentru ca ma incearca o idee. Si anume ca sportul ne arata foarte clar felul de a fi al unui popor.Spatiul geo-politic in care s-a dezvoltat(sau nu), incercarile istoriei au conlucrat la definirea unei atitudini sportive a fiecarui neam. Mai mult, daca intram in interiorul unui singur sport, hai sa aleg cel mai la-ndemina, fotbalul, se vede clar, dupa cum il joaca, ce fel de trasaturi native caracterizeaza combatantii. Englezii sunt cu gloata, pe ei pe mama lor, germanii parca pregatesc un nou razboi, tacticizat pina in maduva, italienii n-au renuntat la felul ermetic de a-si apara cetatea, francezii l-au avut pe napoleon si asta se vede, brazilienii mai au inca bucuria fotbalului pe plaja….s.a.m.d. Iar despre „icarii moderni”, ce se poate spune? visul omului de cind haul: sa zboare.Si e normal sa performeze mai ales nordicii, reintorcindu-ma la inceputul postarii. Care postare putea fi mult mai stufoasa, pentru ca se poate discuta la nesfirsit pe aceasta tema da’ nu vreau sa va plictisesc. Ceea ce poate am si reusit deja. Multumesc pentru eventualele oo si rosii scofilcite …pe care le-am baut(vorba lui Horatiu)

  30. Corect. mai am un singur lucru de spus:tactica lui Iordanescu din ’94 a fost definitorie pentru romani si anume pirjolirea holdelor si otravirea fintinilor. Plus atragerea „dusmanului” pe un teren favorabil, mlastina sau Posada…si da-i cu bolovani la cap…

  31. AG, stelistdemic

    La francezi pare mai mult temperamentul lui Robespierre. Numai ca si naravurile astea se mai schimba. Grecii au castigat europenele de acum 4 ani cu un joc mai mult britanic decat balcanic. Deci se poate.

  32. The_man
    asta e pradoxul jurnalismului: cu cat scrii un articol mai bun, cu atat vei fi mai putin citit si si mai putin inteles. Putini cititori, putini bani.
    Putini bani, salarii mici pt jurnalisti.
    Salarii mici, jurnalisti de mana a doua.
    Jurnalisti de mana a doua, articole slabe.
    Articole slabe, cititori multi.
    Cititori multi, bani multi pt jurnalisti.

    Si ne tot invartim in cercul asta, precum englezul cu celebrul „the more we study, the more we know” pana cand tot ametind ne va veni mintea la cap si vom realiza ca de fapt trebuie sa ridicam nivelul de cultura al populatiei, inainte de a promova o idee sau alta.
    Daca spui cuiva ca gradul de alfabetizare in Romania, ca si venitul brut pe cap de locuitor, este acelasi cu cel din Gabon, zice ca te tii de glume, numai ca cifrele statistice exact asta spun. Ar cam trebui sa ne dea motiv de gandire si sa nu ne bucuram ca Bulgaria e inca mult sub noi, conform acelorasi statistici.

  33. @nasty, gabi k, after d
    v-am lamurit sau v-am dez-lamurit total cu inca o postare la sueta voastra pleromo-eonica.lasati eonii sa vina la mine, iar voi mergeti la postare!
    @the man
    n-am indulcit nimic tatica, du-te la articolul din urma si vezi ce mai e pe-acolo. De asta ma ocup ceva mai tirziu ca am o treaba urgenta. Daca vrei un articol despre „gige-coposei”, vezi in arhiva pe hotnews ca am scris eu unul despre Turcu. Se cheama: „Ce-a patit, dom’le, Turcu la Vaslui?”

  34. Anul acesta e primul cand eurosport nu transmite in direct turneul celor 4 trambuline… etapele sunt prezentate doar seara inregistrate…

    Ca sa nu ma decompensez intru pe blog unde Octavius ma ia la misto (Ba, Jose :) ) si, in plus, se vorbeste despre religiile dualiste. Dati-mi un buzz cand ajungeti la cathari, ca acolo ma bag si eu, mi-am petrecut doi ani din viata in Languedoc si Occitania…

  35. Codrus, poţi să dai un link pentru articolul cu care-ai luat premiul ? Nu-l găsesc nici pe pagina concursului.

  36. nasty
    pe 6 January 2008 4:41 pm
    ia sa-mi exersez io talentu la html pe blogu la AG
    __________________________________________

    semianalfebetizmul meu si-a spus cuvantul….

  37. nasty
    pe 6 January 2008 9:03 pm
    nasty
    pe 6 January 2008 4:41 pm
    ia sa-mi exersez io talentu la html pe blogu la AG
    __________________________________________

    semianalfebetizmul meu si-a spus cuvantul
    _____________________________________

    2xsemianalfabet!

  38. Codrus

    Citind articolul tau am ajuns la urmatoarea concluzie:

    Se pare ca atunci cand critici vehement articolele lui AG, nu o faci nicidecum de dragul criticii, ci pur si simplu din frustrare,din neputinta de a intrece intr-un concurs corect : JURNALISTUL ANULUI ADRIAN GEORGESCU.
    Te inteleg dar nu sunt de acord cu felul in care o faci.

  39. @nico
    Esti intr-o eroare cit tine de mare(de fapt, nu stiu cit esti de mare). Eu am participat la neprofesionisti, in timp ce AG a concurat la profesionisti. Asa ca nu ne bateam pe aceeasi bucata de „glorie”! Asta ar fi una. A doua ar fi ca, AG poate s-o confirme, diferentele intre nominalizatii si premiantii dintr-un concurs sint practic neglijabile. Iar daca sint mai vehement cu AG, am sa-ti dezvalui, in premiera, care este marele „secret al lui Polichinele”? M-a deranjat f mult pozitia lui in articolul „d-lor politicieni”! Indemnul la pasivism civic mi se pare una din cele mai iresponsabile atitudini. Pornind de aici am ajuns la critica, dar inca o data te invit sa-mi contracarezi continutul observatiilor, pt ca daca bat cimpii se poate demonstra! Ceea ce faci tu se cheama recurs la „capcanele diavolului”, adica dezavuarea apriorica a unei critici prin „identificarea” unor carente fundamentale ale naturii criticului.

  40. @the man
    Am luat premiul 2, lucru care nu rezulta f. clar din inf. de la hotnews. Si eu am sugerat organizatorilor sa posteze articolele tuturor nominalizatilor(au fost vreo sase), dar dupa concurs au lasat-o balta. Articolul meu nu apare nicaieri asa ca nu pot sa-l linkuiesc. Pot doar sa-l trimit pe un mail.

  41. codrus:

    Indemnul la pasivism civic mi se pare una din cele mai iresponsabile atitudini.

    …uneori tacerea spune multe… Nu crezi?

  42. Codrus

    Daca recurg la capcanele diavolului nu stiu pt ca eu nu ma fac frate cu dracu pana trec puntea, eu trec peste el.
    De multe ori ii dau dreptate lui AG,pt ca gandesc la fel.
    Articolul cu pricina nu cred ca a fost un indemn la pasivism civic,el si-a spus parerea tare si raspicat, si tocmai de asta cred ca ar trebui respectat.
    Vb si tu intr-o limba mai accesibila si nu-ti mai subestima partenerii de conversatie,pt ca toate cunostiintele mele in materie de limbi straine nu-mi folosesc la nimic atunci cand iti citesc textele.

  43. @codrus

    Iti marturisesc sincer ca nici eu nu am fost absolut deloc de acord cu indemnul la absenteism si dezinteres civic semnat Adrian Georgescu… mi s-a parut cea mai buna cale pentru a le da o sansa unor politicieni de genul lui Vadim sau Becali.

    Totusi asta nu m-a facut sa jignesc, ci am acceptat acest punct de vedere- desi din toate punctele de vedere contrara cu ceea ce simt si cred…

    Tu ai gresit cu doua lucruri insa:
    1. e bine in general cand nu esti de acord cu un punct de vedere sa ataci ideea si nu persoana. De asemenea nu mi se pare corect sa astepti o persoana la cotitura- persoana care din intamplare este editorialist deci cam din asta isi castiga existenta- si de fiecare data sa incerci sa ii demonstrezi ca greseste analizand fiecare intorsatura de fraza din articolele sale…

    Nici unul din cei ce postam aici nu ne inchipuim a fi intr-o competitie cu amfitrionul nostru ci pur si simplu ne bucuram de un articol bine scris si sa mai schimbam o gluma sau o parere mai mult sau mai putin inteligente…

    2. oamenii inteligenti isi exprima ideile simplu… nu folosesc cuvinte mai rar utilizate atunci cand nu e cazul. Si eu am o empatie pentru gnosticii, maniheisti, paulicieni, cathari si altii ca ei; dupa cum iti spuneam mai sus am locuit in Occitania, am fost la Montsegur dar sunt constient de faptul ca, intr-o conversatie, incercarea de a epata prin vuvinte pompoase sau etalarea cunostintelor provoaca de multe ori exact contrariul a ceea ce iti doresti- antipatia interlocutorului. De aceea cred ca trebuie sa mentinem niste limite si sa nu vorbim despre eoni, cand subiectul e de fapt zborul deznadujuit si ateu al lui Jane Ahonen

    Inchei aici cu speranta ca nu te-am suparat…

  44. Pe de alta parte articolul tau referitor la gunoiul de Turcu e ok… Ce sa-i facem? Asta e, bodyguardul lui Turcu poate oricand bate un muritor de rand fara a fi tras la raspundere…

  45. @dan cristinel
    tacerea nu spune nimic, atita timp cit altii fac galagie.
    @nico
    Ai dreptate n-a fost „un indemn la pasivism civic” ci modelul exemplar de pasivism civic deghizat in activism civic
    Tare si raspicat se pot spune multe aberatii, asa ca asta nu-i argumentul cel mai potrivit pt „respectarea” lor.
    Nu stiu de ce tot ii tragi cu subestimarea interlocutorului. Eu cred ca, din contra, daca folosesc un limbaj, hai sa-i spunem mai elevat (desi e doar specific tipului de idee pe care o transmit, pt ca nu toate ideile se preteaza unei invesmintari in limbajul cel mai comun) imi pot inchipui ca-mi supraestimez interlocutorul (ceea ce e in ultima instanta un compliment).Te-as subestima daca as folosi un jargon debil.

  46. @jose
    Mai intii o observatie generala. Mi se pare ca militezi ( si nu esti singurul) pt uniformizarea, aplatizarea, comunizarea opiniilor. Mi se pare destul de bizar sa fixezi canonul comentariului si intentiilor comentatorului. Nimeni nu-i in competitie cu amfitrionul blogului dar e bine sa existe si chestii divergente in noianul de felicitari, elogii etc.
    1 Cu exceptia primelor posturi, am vizat fara exceptie ideea si nu persoana. Problema e in felul urmator. AG scrie in general in registrul eseistic. Daca ar scrie poezie sau beletristica, daca ar opera cu doar fictiuni si-ar pune la bataie doar figurile de stil, as fi mai retinut. Dar eseul e o chestie care manipuleaza prea multe „obiecte” ale realitati si jongleaza de obicei cu sentinte/adevaruri. Adevarul beletristicii si poeziei este unul evanescent si emotional/estetic/sensibil pe cind adevarul eseului e tangibil/rational/inteligibil. metafora o consum sau nu pe cind sentinta ma obliga la o judecata-discernamint. Sint sau nu sint de acord cu ea. Nu astept pe nimeni la cotitura, dovada ca n-am criticat tot ce-a scos omul, ba chiar am spus ca mi-au placut citeva.
    2 Inseamna ca Eliade sau Culianu sint niste imbecili din moment ce folosesc cam acelasi limbaj(evident cind vorbesc de lucrurile de care vorbeam si eu) si cauta „sa epateze prin cuvinte pompoase”. Nu stiu de unde dracu vine fobia asta pt cuvinte „mai putin uzitate” pe care le tratam exact asa cum ii trateaza patronii pe candidatii fara experienta. Pai dac de fiecare data cind pronunt cuvintul ala trebuie sa aduc referinte despre cine, cum si in ce imprejurare l-a mai pronuntat, ce sanse mai are, saracul, sa fie „uzitat”. Eu sint pt „democratizarea” limbajelor, pt eliberarea lor din circumscriptiile lor. Putem discuta pe blog, fara sa se supere nimeni si in limbaj filosofic, si-n limbaj teologic, medicat etc. Care-i treaba?
    3 Cit despre zborul lui John Ahen, primul pe care trebe’ sa-l iei la tabarca pt ca nu-i respecta limitele si concretetea, e AG. El a facut o intreaga poiezie dintr-o treaba de fizica:viteza, frecare, echilibru. In fond asta face metafora: baga eonii in clapar si infrumuseteaza niste tipi, de multe ori grobieni, care dau cu spitu intr-o basica. Discutia despre eoni n-am inceput-o eu. Revezi postarile.

  47. Fabulă

    Intr-o zi, un măr s-a îmbolnăvit şi s-a uscat. In scurt timp şi ceilalţi meri din livadă s-au uscat .
    Morala
    Merii trebuie altoiţi.

  48. nico
    Eu nu cred ca atitudinea lui codrus e legata de frustrare si de neputinta de a se intrece cu mine. Din mai multe motive fata de cele spuse de codrus.Unul ar fi ca nu sunt o borna de atins in acest domeniu, nici nu vreau sa fiu. Problema mea nu ar fi sa nu fiu luat in serios, ci sa incep sa ma iau prea mult in serios. Mie atitudinea lui codrus imi place foarte mult, iar modul in care isi spune parerea nu ma deranjeaza. Este la fel de binevenit aici ca oricare altul. Ca este articol sau critica unui articol, cred ca trebuie sa discutam fondul si nu forma.
    codrus
    Precum am spus, nu discut forma, ci fondul. Totusi, dupa mine, trebuie sa-ti asumi durerea de cap a cititorului dupa cateva randuri. Daca ai observat, toate cuvintele pe care le folosesc sunt de uz comun. Cand scrii, iti propui sa transmiti. Esti sigur ca asta vrei?
    Cat despre discutia cu votul, nu invit pe nimeni sa absenteze de la urne, am spus ce fac eu. De altfel, fata de ce am scris acolo, solutia propusa de cei de aici de a te prezenta si de a-ti anula votul e mai buna. Tu ai propriul cap, foloseste-l. In opinia mea, daca esti partizanul votului necesar, ca forma de exercitiu democratic, datorezi un raspuns.
    Daca eu spun ca nu mai votez, asta vine dupa un sir de experiente negative in domeniu. Apoi, am stat si m-am gandit la toate variantele politice pe care le-as putea sustine si am ajuns la concluzia ca fiecare dintre ele e foarte proasta. Eu consider ca un vot masiv de neincredere e mai bun decat unul care, sustinand una dintre partile sistemului, il gireaza.
    Pe de alta parte, tu ti-ai asumat responsabilitatea de a alege si spui ca asa trebuie facut. Spune-mi atunci, te rog, iti asumi si responsabilitatea de a ne spune cu cine ai votat, de ce ai votat cu acel partid si de ce esti convins ca ai facut un lucru bun? Daca sustii ca trebuie sa votezi, inseamna ca ai votat cu cineva si ca esti pregatit sa-ti asumi si sa motivezi aceasta optiune. Altfel, tot discursul tau despre democratie si necesitatea participarii la vot mi se pare apa de ploaie.

  49. AG

    Nici macar nu era textul meu,ii imprumutasem textul am schimbat cateva cuvinte si l-am scris.
    De obicei nu ma grabesc sa trag concluzii si sincer habar nu am ce poate,dar a trebuit sa gasesc si eu o metoda ca sa gasesc raspunsuri la intrebarile care mi le puneam.

    Codrus

    Sorry,fiecare cu metodele lui.

  50. new year’s resolution #1 – done.
    mi-am luat casti! acum mai puneti voi linkuri si radeti de mine!

    @codrus
    ti-am citit articolul. scrii bine cand nu-ti pulseaza vena pe frunte.

  51. mama, ce dialog am pierdut aseara….
    acu, ca i-am citit articolul lui codrus de pe hotnews, mult mai „pamantean” decat interventiile de pe blog, m-am mai linistit. Sunt tare curios daca baga in articolul ala ceva cu eonii si pleroma, il mai nominaliza careva?
    Plus ca in ciuda talentului sau, codrus nu reuseste sa faca diferenta intre un articol de ziar sau de blog si un comentariu pe blog. Incerc sa-mi inchipui cum ar arata blogul lui Adrian in care toate cele 2-300 de comment-uri ar fi de talia celor ale lui codrus.

    codrus
    imi permit sa-ti dau si un sfat, daca tot te-ai apucat sa ne pui pe toti la punct. Incearca sa accepti si un alt punct de vedere, chiar daca esti convins ca ai dreptate. Nimeni nu e detinatorul adevarului absolut si oricine se mai poate si insela. Si eu, si AG, si tu.
    BTW: acel articol nu era un indemn la pasivitate politica ci un punct de vedere. Incearca sa nu impingi ideile catre extreme. Pentru ca nu pari a fi nici Jiji si nici Vadim.

  52. @all
    dupa ce am citit articolul lui codrus, am descoperit ca valoarea lui AG s-a dublat. Si stiti de ce?
    Pentru ca, probabil pentru prima oara in istoria premiilor Chirila, GSP a avut puterea sa premieze si articole extra-fotbal.

  53. jim
    ai dreptate. Totusi, nu pot sa nu observ, ca an de an apar premiati din randul celor tangenti cu fotbalul, iar unii ca AG sau Radu Naum sunt doar exceptii care confirma regula.
    Eu imi aduc aminte, prin 95-96 a scris nea Vanea un articol despre un jucator de golf, Seve Bellesteros, de mi se facuse pielea gaina. Si chiar daca era un jucator bun, nu facea parte din elita golfului, intr-o perioada in care Ernie Els centra si dadea si cu capul. Omul ala, in schimb, avea ceva deosebit in prezenta sa, in atitudine, ceva ce mi-ar fi greu sa povestesc, insa nea Vanea a exprimat in cuvinte toate aceste „feeling-uri”, asa cum nimeni altul nu o putea face.

  54. Vă prezint un nou sport de iarnă
    Aruncatul cu zăpada
    Eu arunc zăpada din curte pe trotuarul vecinului, el mi-o aruncă pe maşină, eu o iau de pe maşină şi o arunc în stradă după care vine tractorul cu lama şi ne-o dă înapoi la toţi.

  55. bai man, am auzit ca unii cereau 50 de lei ca sa-ti dezapezeasca masina. acum stau eu si ma gandesc. 2 sprayuri din cele mai ieftine sunt 20 de lei. o bricheta 1,2 lei. vezi unde bat? si nici nu o mai dai in strada ca sa ti-o arunce inapoi in fata masinii.

  56. jim, eşti un monument de absconzitate, dacă mă pot exprima astfel.
    sprayuri + brichete ? chiar nu mă prind unde baţi.

  57. the man,
    inainteaza o cerere la Comitetul International Olimpic sa introduca proba la JO 2010 – Vancouver. Canadienii vin cu zapada, romanii vin cu know-how-ul. Avem si noi sanse la o medalie olimpica la sporturi de iarna.

  58. sal’tare
    in special sporturile de iarna se executa in emisfera nordica,adica in zona cea mai bogata a lumii si nu neaparat unde sunt muntii,pt asta carpatii ,anzii si himalaia trebuiau sa fie adevarate centre de sporturi de iarna,dar cum pt aceste sporturi iti trebuiesc o gramada de investitii mergand de la echipamente si pana la constructii necesare acestor sporturi,
    in concluzie pt aceste sporturi de iarna iti trebuie zapada si bani,unii n-au de niciunele alti au zapada dar n-au bani si mai sunt cei fericiti care au si zapada si bani

  59. noi vorbim de deszăpezirea ecologică şi azi-dimineaţă n-a fost dracu’ unu în stare să arunce două lopeţi de nisip pe scările de la pasajul Universităţii. veneau românii de-a berbeleaca mai ceva ca stâncile la Rovine.

  60. spray+brichetă=flacără=topeşte zăpada?!?!
    nu-mi închipuiam că te duce capu’ la chestii atât de deştepte

  61. Vroiam să vă mai zic multe despre iarnă dar le-a zis Cartianu într-un articol foarte bun din Ev. Zilei de azi. „Teroarea ghioceilor” îi zice. A lungit-o puţin cam mult altfel era un articol perfect.

  62. anuntul unei dame de consumatie din moldova. din ripublica. „daca sunteti in vizita pe la noi va deservesc cu toata dragostea si amabilitatea”. asta da ospitalitate!

  63. jimerino

    Imi cer iertare…ai dreptate dar nu-i vina mea….dietistul mi-a recomandat un regim alimentar cat mai variat….si cum sunt eu mai lacoma am mancat un cuvant intreg….si alte semne de punctuatie…..hahaha

  64. Buna seara lui!

    Am bagat nasul pe-aici sa vad ce mai faceti si ce aflu? Cica degeaba ne tampesti. Si eu care speram ca facem progrese. In plus, mi s-a facut mila de tine vazand cata vehementa risipesc contestatarii tai si am decis sa aman diatribele-mi. Raman o fata buna pana data viitoare cand ma vei zgandari. Sau poate chiar si dupa. Mai vad eu. :D

  65. @Codrut: omule daca folosesti cuvinte mai normale e mai bine, am inteles ce vrei sa spui, mie de exemplu nu mie frica de cuvinte „mari” ca am dictionar si stiu alfabetul, dar degeaba folosesti cuvinte mari cand exprimi astfel de idei, totusi sunt sigur ca ai auzit de limbaj specific, in articol comentai urmatoare faza „Turcu a primit un bulgare in cap, faptasu a fost batut de bodyguardul lui Turcu”, nu cred ca erau necesare toate acele mari cuvinte, ideea de baza era buna, exemplu era bun, inceputu promitator, dar… parca m-am pierdut citindu-l, la inceput exprimai o ideea clara si intr-un mod frumos, apoi ai inceput sa dai in alte probleme… oricum mie mi se pare un articol foarte bun.

    @AG: nu stiu cum poate un om sa se uite la sariturile cu schiurile…
    Ca sport de iarna prefer curlingul.

  66. @AG
    O metafora e suficienta pt a depasi „uzul comun”. Ba, de cele mai multe ori, o figura de stil e o modalitate de codificare mai complexa decit transcrierea unor neologisme! Pe de alta parte, as vrea sa dau de pamint cu aceasta mostra de gindire ajunsa deja „colectiva”, care sustine ca eu folosesc nu’s ce limbaj pretentios. In afara de faza cu gnosticismul unde am fost provocat de after D( si unde m-am “scos” din plin pe final, scriind ca dracu 3 cuvinte in engleza), in afara de contrele cu tine legate de ce a vrut sa spuna Culianu prin „simplitate”, unde am mai folosit expresii de neinteles? E totusi, ciudat, sa-mi fie rusine sa mai folosesc un termen pe care eu il consider potrivit pt a nu leza sensibilitatile unuia sau altuia. E ridicol! Ar trebui sa sarim de fiecare data cind cineva isi proclama (chiar si in gluma) ignoranta, ia in balon inteligenta si hahaie, nu cind unu’ scoate de la naftalina 4 neologisme.
    Opinia ta exprimata intr-un cotidian central constituie un model exemplar pt opinia si practica altora chiar daca n-ai formulat explicit indemnul „nu mergeti la urne”!!! Prin pozitia ta, esti formator de opinie, iar atunci cind spui „ce faci” sau ce „nu faci” racolezi automat niste “epigoni”. E cazul sa lamurim odata chestia cu defetismul electoral:
    1. Nu ma deranjeaza absenteismul in sine, care este normal in anumite limite, ci transformarea lui, prin argument, intr-un model de actiune civica. Absenteismul este un accident, o lipsa, poate fi explicat dar nu poate fi justificat in orizontul intentionalitatii civice. In ce se refugiaza civismul tau daca-l gonesti din manifestarea sa cea mai elementara? Cind nu votezi, pur si simplu nu mai esti cetatean pt ca refuzi sa mai participi, cu frintura ta de decizie, la soarta cetatii. Iar soarta cetatii se pune rareori in termeni de “totul sau nimic”. Aici subzista o iluzie periculoasa: daca n-am la indemina optiunea ideala dau cu piciorul tuturor celorlalte! Este iluzia pe care o gasim uneori si in miezul justificarii autoritarismului ori totalitarismului. Aspirind la perfectiune, recuz orice altceva (inclusiv sistemul care-mi permite sa-i contemplu, nestingherit imperfectiunea: democratia) si adincesc de fapt distanta dintre ideal si realitate preferind sistemul care-mi promite perfectiunea. Democratia te inchide intr-un joc cu citeva reguli irefutabile, non-negociabile. Una din ele consta in faptul ca puterea politica se dobindeste prin scrutin. Nu se poate trece nici peste, nici pe linga scrutin ci numai prin el. Asta e limita. Poti participa sau nu, oricum jocul se joaca. Diferenta e ca atunci cind creste numarul jucatorilor electori, creste rata de incertitudine pt jucatorii-politicieni. Teoretic, nimeni nu e cistigator dinainte iar daca se imbunatateste jocul electorilor(asta se poate face numai avind “scrutinuri in picioare”) politicienii ating limita superioara a vulnerabilitatii lor in fata sufragiului iar alegatorii pot ocupa si ei pozitii in “sistem”. Daca te “inchide”, privindu-te de alternative in ceea ce priveste metoda accederii la putere, democratia e totusi deschisa inspre partea selectiei candidatilor. Oricine poate transgresa granita, alta data metafizica, catre statutul de demnitar. Nu poti sustine simultan ca votul este inutil si ca esti interesat de ce se intimpla, fara sa fortezi iesirea din democratie. Pasivismul electoral conjura, pur si simplu, iesirea din democratie. Atita timp cit, pt a ramine adecvata principiului ei fondator si pt a fi consistenta, democratia are nevoie de cit mai multa participare, de o baza de decizie cit mai larga, a lasa responsabilitatea alegerii in seama unei treimi din electorat e un act de sabotaj antidemocratic. Sa recapitulam: nevotind, ori iesim din democratie dar aceasta iesire e intotdeauna problematica si periculoasa, ori o slabim considerabil ingustindu-i temelia. E ca si cum stiind ca nu putem distruge structura de rezistenta a unei case, pt ca avem nevoie de ea, alegem totusi s-o subrezim! Am citit urmatoarea postare( la articolul cu pricina):” …Daca politicianul nu-si face datoria de politician mi se pare normal sa nu-mi fac nici eu datoria de cetatean si sa nu ma duc la vot”. Cred ca Rousseau se rasuceste in mormint!! Adica politicianul ma dezamageste si eu ii intorc dosul ca o mimoza in loc sa incerc sa dau cu el jos!
    2. Sa te duci la vot ca sa ti-l anulezi mi se pare stupid. Ce importanta are, in economia rezultatului, daca votul tau e neexprimat sau anulat?
    3. E foarte indecent sa constati ca istoria lunga si insingerata a luptei pt drepturi si libertati se sfirseste in “spectacolul” abulic al renuntarii la exercitarea lor! Ce mai urmeaza? Daca am renuntat la drepturile politice, ultimele sosite in familia drepturilor ar trebui sa renuntam in ordine si la celelalte: la dr la exprimare, asociere, informare, educatie, asistenta medicala etc. De ce sa nu progresam in fronda asta prin renuntare, impingind-o pina la mortificare? E simplu: pt ca, dreptul de vot desi e cel care le supradetermina si le legitimeaza pe toate celelalte, e si singurul de care ne putem dispensa fiindca neprocurindu-ne nici un beneficiu palpabil, atunci cind renuntam la el nu ne ameninta nici o pierdere semnificativa. Feed-backul pe care-l receptionez in urma imput-ului introdus in sistem prin vot, e diluat, lungit si subtiat pina la derizoriu ca liniile de aprovizionare ale nemtilor in Rusia. Si-atunci cind calculez contributia mea infinitezimala la distributia mandatelor, ma pot gindi ca-i mai eroic si mai comod sa renunt si sa-mi travestesc renuntarea in revolta, in activism, in defetism etc
    4. Boicotul electoral e inutil daca nu e practicat de toata lumea. Un astfel de protest isi atinge scopul daca produce efecte. El nu se compara cu boicotarea unui produs(spre exemplu), care, determinind scaderea vinzarii chiar si cu citeva procente, afecteaza semnificativ si fixeaza mesajul intr-un suport mult mai rezistent. In economia electorala, insa, REZULTATUL votului nu e afectat in niciun fel de absenteism. Rezultatul poate fi stabilit si cu 1% participare. Asa ca, singurele locuri unde rezoneaza protestul sint “in afara jocului”, in spatiul talk-show-ului, dezbaterii si-n spatiul inaccesibil al constiintei celor care-au cistigat alegerile peste capul tau. Asa ca varianta cu “votul masiv de neincredere” e sortita dinainte esecului.
    5. In ceea ce priveste legenda asta a “variantelor politice” care ti se servesc de-a gata “la fel de proaste”, identic-detestabile si deopotriva rejectabile ea tine tot de intransigenta idealului de perfectiune. E greu de crezut ca tu, impreuna cu ceilalti absenteisti-“activi” faceti o analiza exhaustiva si profunda tuturor candidatilor si tuturor partidelor, cum e la fel de greu de crezut ca toti candidatii si toate partidele sint la acelasi nivel al turpitudinii si indolentei. Daca nu dai de variante rezonabile, treci pe avarie si alegi deja clasicul “rau mai mic”. Faza ca te-ai saturat sa alegi “moartea mai usoara” ti-o trec iar la figuri de stil. Evident ca oricare dintre absenteisti ar alege, la o adica, moartea mai usoara( daca nu cumva e masochist). Pe de alta parte, politicienii nu sint o “casta” impenetrabila. Si tu poti sa candidezi, iar daca nu reusesti asta nu mai e doar vina politicienilor ci a idiotului de elector care nu vrea sa te cunoasca suficient si care-si turteste optiunea sub greutatea prejudecatii ca trebe’ sa voteze cu cineva care are sanse, cu cine-i celebru, bogat, crestin, frumos, prostanac, fara git etc. Asa ca, daca nu te identifici cu politicianul votabil, inainte de a declara forfait, candideaza si te voteaza-te pe tine pt ca sistemul iti permite si pt ca, dezavuindu-i pe toti ceilalti candidati, te situezi automat intr-o pozitie de superioritate/eligibilitate in raport cu ei. Astfel, vei face parte din “sistem” si, votindu-te, nu-l vei mai “gira” ci-l vei reforma. Sau, indiferent daca esti ales sau nu, purcezi la transformarea clasei politice prin toate mijloacele extrapolitice pe care ti le ofera democratia. Asta-i atitudinea. Din multimea aia de frondeuri, care-au sanctionat “politicianul” prin sacrificiul comod de a nu se deplasa la urne, zi-mi si mie cam citi si-au continuat odiseea facind si ALTCEVA?!!!
    6. Somatia ta de a-mi motiva optiunea si a-mi asuma responsabilitatea pt votul meu e complet neproductiva. Eu motivez, tu denunti motivatia mea samd. Eu pot invoca intotdeauna alegerea “raului mai mic” sau defenestrarea celor care-au fost la putere si m-au dezamagit iar tu poti sa-mi strivesti meschinaria sub generozitatea idealului unui vot eminamente pozitiv. Adevarata problema nu e in imposibilitatea mea de a-mi justifica alegerea dupa criteriile infailibile care pe tine te-au facut sa renunti. Problema e daca tu poti avea aprioric certitudinea ca niciun candidat nu ti-ar fi dat satisfactie si, de asemenea, daca poti sa-ti asumi responsabilitatea pt faptul ca ai cedat responsabilitatea alegerii TALE tocmai pt ca ti-a fost teama sa-ti asumi consecintele acestei ALEGERI. E usor sa faci o alegere cind alegerea BUNA e evidenta( asa cum iti doresti tu). E mai greu cind iti lipsesc reperele dar esti constient ca, in calitatea ta de cetatean, trebuie sa faci totusi cea mai buna alegere din cele mai proaste oferte. Am votat “da” la referendum iar la europarlamentare am votat cu PIN.

  67. @Gabi Koreanu
    Esti in eroare. Nu articolul din hotnews a fost nominalizat la premii. pe deoparte pt ca as fi ales un subiect mai de soi si pe de alta parte pt ca incidentul de la Vaslui s-a produs la mult timp dupa concurs. Articolul se chema „Recviem pt Dobrin”.
    Nu te-ai plictisit sa jonglezi cu sofismul ala retoric al „adevarului absolut care nu apartine nimanui”. Nu de alta dar te infunzi in niste aporii(fundaturi logice). Mai intii ca formula „adevarul absolut nu apartine nimanui” e o forma de adevar absolut. Pe urma, nici definitia adevarului nu prea ne e accesibila fara a incalca niste principii ale logicii, pt ca definitia adevarului presupune adevarul definitiei, deci anterioritatea intelegerii unui concept in raport cu definirea lui. Ce sa mai zicem atunci de „adevarul absolut” care, prin incomensurabilitatea lui il face imposibil de recunoscut pt mintea noastra. Spune cu mina pe inima: esti sigur ca ai recunoaste un adevar absolut daca l-ai intilni? Eu nu sint sigur! Si nu in ultimul rind ce legatura e intre faptul ca nu posed adevarul absolut si faptul ca am dreptate intr-o polemica cu mai multi interlocutori? Chiar crezi ca am nevoie de un adevar absolut ca sa am dreptate?! Eu zic ca-mi sint suficiente citeva adevaruri ceva mai putin relative decit ale voastre!

  68. codrus
    Daca „epigonii” apar fara ca ei sa filtreze cele ce am scris eu, e treaba lor. Intrebarea mea este: tu si cei care practica discursul pseudodemocratic si ridicol „cand nu votezi nu mai esti cetatean” va asumati efectele indemnurilor voastre, adica 17 ani de balaceala in noroi? Sau va refugiati in minciuna „noi macar ne-am facut datoria”? Eu, unul, am incercat timp de 17 ani sa „salvez” democratia, dar n-am sa ajung sa votez pin (decat daca e vorba de persoana :) ).
    Nu este vorba ca nu exista o optiune ideala. E exact pe dos. Nu exista nici una care sa ridice capul din noroi, iar eu vreau sa ies de acolo.
    Teoriile acestea nici macar nu sunt ale tale. Le-am auzit, sub diverse forme, de la cei care au reusit sa faca lucrurile sa mearga in acest sens in Romania, creind iluzia ca trebuie sa te comporti normal intr-un spatiu care functioneaza anormal. Sunt mai multe niveluri de seductie a limbajului. Al tau are doar meritul ca se adreseaza celor mai destepti. Si nu te consola cu ideea ca tu lupti, in timp ce eu am renuntat. Luptam amandoi, insa fiecare cu o alta metoda. Tu faci ceea ce si eu am facut, iti acorzi girul si astepti. Eu, in schimb, astept pana cand va aparea cineva in care sa am macar 1 la suta incredere, iar atunci voi vota. Intrebarea mea este: daca in Romania ar fi doua partide, unul national-socialist, condus de Hitler, si unul comunist, condus de Stalin, cu care ai vota? Pentru ca teoria ta asta sustine: trebuie sa votezi, no matter what.
    Sa ma duc la vot si sa-l anulez arata ceea ce vreau sa transmit. „Imi pasa, dar imi pare rau, nici unii dintre voi nu ma puteti reprezenta”. Nici macar cei care-l reprezinta pe codrus. Sa fie o prezenta la urne de 100%, iar toate voturile sa fie anulate de cetateni: iata idealul meu democratic. Mi-e teama insa ca e imposibil: Cozmin Gusa ar iesi presedinte cu singurul vot exprimat in Romania.
    Nu am citit tot ce ai scris. Pur si simplu nu am timp. Am remarcat insa ca ai votat cu pin. Ideea nu era insa sa ne spui cu ce partid ai votat, ci mai ales „de ce”. Nu am sa-ti replic la acel eventual mesaj, ar fi lipsit de fair-play, dar conteaza pentru aceasta discutie.

  69. „Daca te “inchide”, privindu-te de alternative in ceea ce priveste metoda accederii la putere, democratia e totusi deschisa inspre partea selectiei candidatilor. Oricine poate transgresa granita, alta data metafizica, catre statutul de demnitar.”
    =================================

    Pe dracu Codrus. In carti da, in lumea reala nu. Ai vazut vreodata listele cu candidati? Crezi tu, fara a fi facut parte din nomenclatura comunista, ca poti sa ajungi nr 1 pe linie de partid? Oricare partid? Ti-am mai zis io ceva: fara a fi in plantatia de portocale niciodata nu vei putea sa simti cu adevarat mirosul de portocale. Cel putin nu din carti.

  70. Mos
    Da, corect, mai e si curlingul. Culmea e ca m-am gandit mult la el cand scriam, dar nu stiu de ce, parca nu-mi pare sport, ci joc, ca atunci cand, in copilarie, ma opream cu prietenii in parc si jucam jocul acela cu bucati de marmura aruncate spre pietricica sub care se aflau surprize de guma.

  71. In următoarele 24 de ore voi acorda premiul pentru cel mai lung comentariu. Codrus conduce detaşat, AG vine tare pe turnantă. La sprintul final sunt aşteptaţi GabiK, Jose, Nico, eventual GA. Jimerinho n-are şanse. Nu duce viaţă sportivă.

  72. The Man

    Structura unui microcalculator.Definitii

    …:::1.1 Componentele multifunctionale ala unui microcalculator:::…

    Microcalculatorul, structurat ca o maşină “VON NEUMANN”, este un sistem programabil de prelucrarea informaţiei care are două componente inseparabile şi definitorii: hardware şi software.

    A. Componenta hardware; blocurile funcţionale sunt:

    1. UNITATEA CENTRALĂ DE PRELUCRARE (UCP); două funcţii esenţiale:
    • prelucrarea datelor;
    • controlul activităţii întregului microcalculator.
    O Unitate centrală de prelucrarea informaţiei, având funcţiile enunţate mai sus, care coordonează un sistem structurat funcţional ca în figură şi care, fizic, se prezintă sub forma unui singur cip se numeşte MICROPROCESOR (μP).

    2. MEMORIA este o secvenţă de locaţii pentru stocarea informaţiei. Fiecare locaţie este definită prin două entităţi informaţionale:

    • Conţinutul, reprezentat de o înşiruire de cifre binare 0 sau 1 („biţi”);
    – numere
    – coduri etc.
    Numărul de cifre binare conţinute într-o locaţie depinde de modul
    in care microprocesorul organizează informaţia în memorie; mărimea unei locaţii va fi denumită formatul memoriei, exprimat în număr de biţi (de regulă 8, 16, 32 sau 64 biţi).

    • Adresa, reprezentând numărul de ordine al locaţiei, care permite identificarea sa în cadrul secvenţei de locaţii (există o corespondenţă biunivocă între fiecare locaţie de memorie şi adresa sa).

    Noţiuni aferente:
    – „Harta memoriei”: totalitatea locaţiilor de memorie pe care le poate adresa un microprocesor.
    – „Pagini” şi/sau „segmente”: subdiviziuni logice ale hărţii memoriei, ale căror dimensiuni, fixe sau dinamice, sunt specifice modului în care un microprocesor anume organizează memoria.

    Structura fizică a memoriei unui microcalculator este formată din unul sau mai multe cipuri, cu capacităţi diverse; capacitatea totală de stocare a informaţiei pe care o realizează fizic cipurile de memorie într-un microcalculator este definită ca „memorie internă”. Aceasta nu acoperă, în mod necesar, harta memoriei aferentă microprocesorului respective.

    Semnificaţia conţinutului memoriei microcalculatorului → două zone:
    Memoria de date conţine operanzi şi/sau rezultate; fizic, această porţiune de memorie este de tip RAM (cu scriere/citire).
    Memoria de program care conţine instrucţiuni; de regulă, (dar nu obligatoriu) această zonă este o memorie de tip ROM (memorie din care se poate doar citi).

    Instrucţiunea:
    informaţia codificată (binar) prin care se impune microprocesorului desfăşurarea unei acţiuni specifice.
    Observaţii:

    • Fiecare instrucţiune este asociată în mod biunivoc cu un şir de cifre binare; deoarece acestea „codifică” instrucţiunile, vor fi denumite coduri.

    • O instrucţiune reprezintă cea mai simplă acţiune, cu rezultat bine precizat, din activitatea unui microcalculator a cărui unitate centrală de prelucrare a informaţiei este un microprocesor anume.

    • Un microprocesor concret poate „recunoaşte” şi executa numai codurile corespunzătoare instrucţiunilor pentru care a fost construit; totalitatea instrucţiunilor pe care un microprocesor le poate recunoaşte şi executa alcătuieşte setul de instrucţiuni al microprocesorului respectiv.

    • Înşiruirea instrucţiunilor în memoria de program nu este haotică ci sub formă de programe, noţiune definită ca fiind o secvenţă de coduri de instrucţiuni organizate în mod logic şi coerent după un anumit algoritm, astfel încât întregul microcalculator să execute o sarcină prestabilită. Noţiunea de „sarcină” (task) nu trebuie confundată cu cea de program: sarcina unui microcalculator corespunde unei alocări dinamice a resurselor hardware şi software; există sarcini pentru a căror îndeplinire sunt necesare mai multe programe.

    Concluzii:
    Semnificaţia conţinutului locaţiilor de memorie este conferită de programator în concordanţă cu funcţiile specifice realizate de microprocesor:
     numere binare atunci când ne referim la date (operanzi/rezultate);
     coduri când ne referim la instrucţiuni.

    În schema bloc funcţională propusă, memoria nu are nici un control asupra semnificaţiei informaţiei pe care o conţine.

    3. DISPOZITIVELE DE INTRARE/IEŞIRE (I/O): circuitele prin care se realizează legătura între microcalculator şi lumea exterioară. O unitate elementară de conversaţie cu exteriorul poartă numele de „port de intrare/ieşire”.

    Între porturi şi locaţiile din Memorie există nişte similitudini:
     Porturile sunt în esenţă tot locaţii de memorare a informaţiei, adresabile; informaţia care se foloseşte uzual aici este alcătuită din operanzi/rezultate (date).
     Există o „hartă a porturilor” care poate sau nu să facă parte din harta memoriei.
    Singura deosebire esenţială faţă de locaţiile de memorie este legătura fizică pe care porturile o asigură cu exteriorul; pentru microprocesor, de multe ori, această legătură fizică este transparentă şi nesemnificativă.

    „Magistrală”: un set de conexiuni fizice între blocuri prin care informaţia care circulă are o semnificaţie prestabilită. Sistemele la care ne referim au o magistrală unică, ce le caracterizează; din punct de vedere funcţional, există trei componente ale acestei magistrale:

    1. Magistrala de date, bidirecţională, permite circulaţia datelor (operanzi/rezultate), a instrucţiunilor şi chiar a adreselor. *

    2. Magistrala de adrese, unidirecţională, permite microprocesorului să localizeze informaţia în Memorie sau în Dispozitivele de intrare/ieşire; deci pe această magistrală circulă numai adrese.

    3. Magistrala de control permite circulaţia, bidirecţională, a semnalelor de comandă şi control de la/la microprocesor, în calitatea sa de Unitate centrală.

    Magistrale
    unidirectionale
    bidirectionale

    *Magistrala de date este o caracteristica fundamentala VON NEUMANN-permite sa treaca si numere(date) si instructiuni.

    B. Componenta software: o serie de programe organizate în moduri specifice.

    Două categorii de software:

    1. Sistemul de operare: totalitatea programelor care permit utilizatorului accesul complet la resursele sistemului (exemple: MS-DOS, UNIX etc.). Poate fi: rezident (permanent în memoria internă) sau încărcabil dintr-o memorie externă (operaţie denumită „bootstrap”).

    2. Software-ul utilizatorului, alcătuit din totalitatea programelor folosite pentru îndeplinirea unor sarcini specifice.

    Caracteristicile arhitecturii “Von Neumann”:
    1
    2 Microprocesorul constituie Unitatea centrală de prelucrare a unui sistem având schema bloc funcţională din figură. El concentrează:
    3 funcţia de prelucrare
    4 functie de comandă.
    5
    6 Toate celelalte componente ale sistemului nu au putere de decizie. Memoria nu controlează şi nici nu e necesar să controleze semnificaţia informaţiei pe care o deţine şi modul în care este organizată logic.
    7
    8 Legătura dintre blocuri este asigurată de o magistrală unică cu trei componente funcţionale; pe magistrala de date circulă toate tipurile de informaţii.
    9
    10 Funcţionarea sistemului se face pe baza unor programe alcătuite din secvenţe de instrucţiuni. Acestea sunt citite din memorie de către microprocesor, recunoscute şi apoi executate.

    Arhitectură:
    totalitatea atributelor sistemului (în cazul de faţă, microprocesorul) care sunt disponibile („vizibile”) utilizatorului (ca, de pildă: registrele, modurile de adresare, tipurile de transferuri de date, modul de organizare logică a memoriei, tehnicile de intrare/ieşire, setul de instrucţiuni etc)
    …:::1.2 Definitii, microprocesoare CISC si RISC:::…

    Microprocesor, microcalculator, minicalculator.

    Asemănarea: caracteristicile globale ale atributelor de arhitectură.

    Deosebirile între ultimele două: resurse (memorie internă şi externă, echipamente periferice) şi performanţe (viteză de prelucrare, cost, număr de componente, gabarit).

    1Definiţia microprocesorului ca Unitate centrală de prelucrare; am presupus implicit că sistemul din care face parte este un micro(mini)calculator, deci un sistem de calcul. Putem extinde însă noţiunea şi asupra sistemelor de comandă şi control ( de tip „controler”), ceea ce măreşte aria de cuprindere a noţiunii de microprocesor.

    1Noţiunea de „logică programată”. Sistemele cu logică programată nu înseamnă, în mod automat, sisteme cu microprocesor. Microprocesorul poate constitui una dintre modalităţile de proiectare a sistemelor cu logică programată. Nu se va face confuzia „sistem cu logică programată cu microprocesor” ≠ „sistem microprogramat”.

    Clasificări ale noţiunii de microprocesor:

    a) După lăţimea magistralei de date: microprocesoare pe 8, 16, 32 sau pe 64 de biţi.

    b) După tipul de sarcini eficient realizabile:
     microprocesoare de uz general (μPUG), nespecializate;

     microprocesoare specializate, ca de pildă:
    – procesoare de intrare/ieşire, pentru conversaţii complexe între microcalculator şi lumea exterioară; exemplu: Intel 8089;
    – coprocesoare aritmetice, specializate pentru funcţii aritmetice de utilitate generală (exponenţiale, trigonometrice etc); exemplu: Intel 80387;
    – procesoare digitale de semnal, specializate pentru algoritmii specifici prelucrării semnalelor (FFT, produse de corelaţie, filtre digitale, calcul matriceal etc.); exemplu: Texas Instruments TMS 320.

    c) După principiile de bază ale arhitecturii care guvernează funcţionarea:

     procesoare cu set complex de instrucţiuni (CISC) numite microprocesoare „standard” sau simplu „microprocesoare”;

     procesoare cu set redus de instrucţiuni (RISC).
    …:::1.3 Reprezentarea informatiei in sistemele digitale:::…

    – bit (prescurtat b) pentru o cifră binară 0 sau 1;
    – nibble (prescurtat n) pentru o înşiruire de 4 biţi;
    – byte sau octet (prescurtat B) pentru o înşiruire de 8 biţi;
    – cuvânt sau word (prescurtat w) pentru o înşiruire de 2 octeţi;
    – cuvânt dublu sau double word (prescurtat dw) pentru o înşiruire de 4 octeţi;
    – prefixele:

    • k pentru 210 ≈ 103 ;
    • M pentru 220 ≈ 106 ;
    • G pentru 230 ≈ 109 ;
    • T pentru 240 ≈ 1012 .

    1.3.1 Reprezentarea interna

    a) Reprezentarea programelor

    Fiecare instrucţiune este reprezentată în memorie de un cod binar. Formatul instrucţiunilor, adică totalitatea cifrelor binare necesare pentru codificare, are, de regulă, drept cuantă de informaţie, octetul. Pentru fiecare instrucţiune există un număr prestabilit de octeţi cu care e codificată (de pildă, pentru Intel 8086, este între 1 şi 6 octeţi).

    b) Reprezentarea numerelor

    1) Reprezentarea întregilor fără semn în „binar natural”: este reprezentarea uzuală, „naturală” a numerelor binare.
    2) Reprezentarea întregilor cu semn în „binar natural”:

    Semnul numărului este reprezentat de msb cu următoarea convenţie:
    msb = 0 semnifică număr pozitiv;
    msb = 1 semnifică număr negativ.
    Pentru un număr fără semn cu 8 biţi, plaja numerelor reprezentabile acoperă 256 de poziţii, între 0 şi 255, în zecimal.
    Pentru un număr cu semn, plaja numerelor reprezentabile acoperă tot 256 de poziţii, dar în intervalul -128 ÷ +127, presupunând 0 număr pozitiv.
    Regulile de reprezentare în aceste trei convenţii:

     Numerele pozitive se reprezintă identic.

     În „mărime şi semn”, numerele negative diferă de cele pozitive numai prin bitul de semn.

     În „complement faţă de 1”, mărimea numărului negativ se obţine din reprezentarea precedentă prin complementare bit cu bit; convenţia pentru bitul de semn se păstrează.

     În „complement faţă de 2″, mărimea numărului negativ se obţine din reprezentarea precedentă prin adunarea unei cifre binare 1 la lsb.

    Fanioane
    un bit de informatie in interiorul microprocesorului care isi indica evenimente speciale aparute in functionarea microprocesoarelor

    ”Transportul” care apare între rangul unui număr binar şi cel imediat superior în operaţiile aritmetice (la scădere, îl vom numi „împrumut”): C (de la „carry”).

    Regulile de „extindere a numerelor cu semn, în complement faţă de 2”:

     Bitul de semn rămâne pe poziţia cea mai semnificativă.

     Partea care reprezintă mărimea numărului va ocupa poziţiile cele mai puţin semnifica-tive ale numărului extins.

     Restul poziţiilor din numărul extins se completează cu cifre binare identice cu cea care reprezintă semnul (0 pentru numere pozitive şi 1 pentru numere negative).

    3) Reprezentarea întregilor în „zecimal codificat binar” (ZCB): se reprezintă fiecare cifră zecimală separat, în binar natural, cu un nibble.

    Microprocesoarele folosesc două tipuri de reprezentări ZCB:

     Reprezentarea „ZCB împachetat” în care fiecare octet din memorie cuprinde câte două cifre zecimale, una pe nibble-ul mai puţin semnificativ şi cealaltă pe nibble-ul superior. Plaja de numere zecimale acoperită de o reprezentare cu 8 biţi se micşorează de la 256 la 100 de numere: 0 ÷ 99.

     Reprezentarea „ZCB neîmpachetat” în care fiecare octet cuprinde o singură cifră zecimală pe nibble-ul mai puţin semnificativ. Restul cifrelor binare se completează cu 0.

    4) Reprezentarea numerelor cu zecimale „cu virgulă fixă”: se foloseşte principiul de a aloca un număr fix, prestabilit, de cifre binare pentru a reprezenta partea întreagă şi respectiv partea zecimală a unui număr.
    Se poate folosi fie reprezentarea în binar natural fie în ZCB. Pentru partea întreagă se foloseşte regula de reprezentare a numerelor întregi cu semn, iar pentru partea zecimală regula de reprezentare a întregilor fără semn. (Apar: „trunchierea” sau „rotunjirea” numărului).

    Modul de reprezentare foloseşte următoarele convenţii:

     Se rezervă un şir de biţi cu care se exprimă numărul total de cifre ale numărului care urmează să fie reprezentat.

     Se rezervă, apoi, un şir de biţi în care se înscrie numărul de zecimale cu care se va reprezenta numărul.

     Urmează reprezentarea propriu-zisă a numărului înşiruind reprezentările pentru partea întreagă şi cea zecimală fără o altă delimitare explicită între ele.
    c) Reprezentarea datelor alfanumerice

    Vom înţelege prin „date alfanumerice” sau „caractere” oricare dintre semnele care pot fi tipărite de la tastatura unui calculator.
    „Seturi de caractere”: grupuri minime de simboluri considerate suficiente pentru a asigura o editare cât mai completă a unui text.
    Pentru fiecare caracter se va folosi o reprezentare binară, un cod, cu care caracterul (dintr-un set prestabilit) este în relaţie biunivocă.
    Standardul „ASCII” ( de la „American Standard Code for Information Interchange”) cu care se codifică următorul set de caractere:
    – 26 de litere mari ale alfabetului latin;
    – 26 de litere minuscule corespunzătoare;
    – 10 simboluri numerice: 0 ÷ 9;
    – 20 de simboluri speciale adiţionale: +, -, (, ), [, ], {, }, * , # , $ etc.

  73. avand in vedere varsta lui man si unele probleme digestive care vin odata cu aceasta, in cazul lui putem renunta la sprayuri, facand astfel economie. cu asemenea solutii ma pot numi economist?
    hai ca incepe bine ziua….

  74. jim2
    Era demult, acum mai bine de un an, cand am scris un text despre wrestling. Atunci a intrat Nemesis pe blog si m-a facut praf. Tot atunci a intrat prima oara si Doc pe blog, care mi-a dat contraexemplul celor scrise pe aceeasi tema de Barthes. Bineinteles, Barthes avea dreptate.

  75. AG: Cu asa imaginatie nici nu ma mir cum de-ti ies idei pentru toate articolele astea :)
    Barthes e portarul ala al Frantei? Parca se scria Barthez…

  76. @AG
    daca te astepti sa-l googalesc pe Jacques Derrida asta (l-am luat cu copy/paste)…o s-o fac si pe asta pana la urma. momentan mi-e lene si se haleste slanina cu ceapa. dupa masa o sa ma las invins de curiozitate…

  77. @after
    pai bere cica nu mai e voie. in schimb tot aduc femeile astea de mancare. acum cica vine si o comanda de la cocosatu din partea a doua ioane care ieri au lipsit ;)
    dupa aia iti dai seama ca ma voi scuza pana la cantina sa beau una ca altfel isi pierd micii din rost.

  78. AfterD
    DAAAAA! El e. Comment-ul este al lui Jim.
    Mr WordPress Says:

    January 8, 2008 at 9:37 am
    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

  79. @AG
    doar am promis ca-l googalesc mai incolo. dupa masa si bere. mai pasuieste-ma putin si nu-i atrage atentia. daca nu ma prinde pana pe la 3 i’m home free!

  80. @Jim

    „O bere” e ca si cum ai spune „un nisip” . Nu suna in regula . Oamenii seriosi beau bere, nu o bere :P

    @AG

    Deci Jim se ascundea in spatele misteriosului Mr. WordPress ?

  81. @after
    cred ca discutia asta a mai fost purtata. expresia este „hai la o bere”. generic vorbind. cred ca a aparut ca metoda de acoperire pentru oamenii insurati. bietii oamenii nu puteau sa vorbeasca la telefon cu prietenii si de fata cu nevasta sa zica „hai la 2-30 de navete”.

  82. AG
    Hypostatic abstraction
    Hypostasis (linguistics)
    Hypostasis (logic)
    Hypostasis (organization)
    Hypostasis (Christianity)
    Hypostasis (medicine)

    De care vorbesti? Sa stiu unde ma uit pe wikipedia…

  83. AG
    :lol:
    Asta crezi ca-i slabiciunea mea? Naaaaa. Ce m-a zgandarit atunci n-a fost faptul ca ai sustinut ceva cu care eu n-am fost de acord. E treaba ta daca-ti imaginezi ca tu nu te simti mandru pentru realizarile altora. :D

    M-a deranjat ca in infierbantarea ce te cuprinsese in apararea punctului tau de vedere i-ai zis lui doc ca are o problema daca se simte mandru, iar pe papa si Nord i-ai jignit de-a dreptul. Doc e suficient de intelept ca sa treaca peste asta, papa se supara uneori dar ii trece repede, insa Nord n-a mai calcat pe aici de atunci. Iesindu-ti din pepeni (oare de unde vin pepenii astia?) ai indepartat un cititor pe care l-ai ranit pentru singura lui vina de a fi avut alta parere decat tine.

    Si ca tot veni vorba de 4,3,2. Inca mai astept sa vina aici la cinema, sa organizez o iesire in masa si la finalul filmului sa ma umflu in pene(le-mi) si ridicand din sprancene cu un ranjet ce respinge orice critica sa-i intreb pe colegi: „Ei?” :D

  84. @socio
    ideea era doar sa avem un pic de decenta, nicidecum sa pacalim femeia. e prea greu.

    @after
    la ce te referi? pirat electronic ce esti , mi-ai umblat in computer? daca ai vazut ceva compromitator tine pentru tine :D

  85. Socio

    Wikipedia says:
    Ousia may refer to:
    The philosophical term from Greek meaning „essence.”
    An ambient music ensemble from Minneapolis, Minnesota.

    Am zis sa n-o bag si p-aia cu muzica din obisnuinta. Jim pana de curand a suferit de lipsa de boxe :)

  86. AfterD: sa-ti spun un secret, eu de fapt nu-s convinsa nici acum :)
    Jim: Cand o sa vezi ce usor e o sa fi de mult timp insurat si-o sa regreti anii pe care i-ai petrecut inchipuindu-ti ca-i greu. Stai linistit, niciodata nu e prea tarziu :)

  87. the_man
    io ies din cursa. Pt ca nu alerg pe aceeasi pista cu codrus. Insa il sustin pe nasty, ca e de-al meu.

    Nasty
    mai bag-o pe-aia cu principul von Neumann ca-mi aduce aminte de tinerete, pe de o parte, iar pe de alta parte il pune pe codrus la treaba. Nu de altceva insa trebuie sa inteleaga ca si el poate fi pe dinafara intr-un altfel de dialog.
    Iar codrus face parte din galeria alergatorilor solitari, ce se trezesc intr-un final pe locul doi. :D

  88. GabiK

    principii VON NEUMANN

    1. microprocesorul este unitatea centrala de prelucrare (2 functii)

    2. avem magistrala de date (pe care circula informatii)

    3. intreaga functie a sistemului se bazeaza pe existenta unui program memorat alcatuit dintr-o secventa de instructiuni
    indiferent de instructiuni μP parcurge trei etape fundamentale:

    1.indentifica si adreseaza in memorie codul unei instructiuni
    2.decodifica acest cod (recunoaste semantica acestei instructiuni)
    3.executa instructiunea.

    :D

  89. GabiK
    Vorbesti de Edward J. McCluskey sau de Glen MccCluskey?
    Cu Karnough-Veich inca nu am avut onoarea dar mi-a placut diagrama Smith :)

  90. Ce presa de kkt avem! Dupa parerea mea, faptul ca Jacques Derrida, desi incetat din viata, si-a impins curiozitatea filosofica dincolo de hotarele existentei si si-a facut blog este o stire de prima pagina.

  91. AG
    dupa scurta ta dedicatie de chitara clasica de acu cateva zile, am rascolit in colectia mea de CD-uri si am gasit unele chestii mishto: albumul asta fantastic al lui Nicolas de Angelis, „La meilleur de la guitar”, cate ceva din Paco da Lucia, plus un cafe concert interpretat la acordeon, super.

  92. Vreau sa vad pana unde imi pot impinge tendintele suicidale, legandu-ma ca o mâţă de doi tigri fioroşi, dintre care doar unul e suficient să mă preschimbe într-un ghem însângerat. Miauuu!
    (na, că Jon Lord a învăţat să bată diacritice!)

  93. I-am cerut scuze lui socio pentru ca ea a postat mai demult pe blogul ei o melodia cu Blackmore Night. Dar am vesti bune pentru cei care iubesc varianta rock la Ritchie Blackmore, si nu pe cea casnica. Se vorbeste de o reunire a Deep Purple Mark III, cu Blackmore (chitara), Coverdale (voce) si Glen Hughes (bas si voce). Fara Candice Night, sper, dar cu Timothy Carnough-Veich (tobe) si Edward J. McCluskey (clape). Va fi interesant.

  94. @GK
    sunt carcotas. de plictiseala. dar daca tot am inceput, hai sa fiu si pueril…”supracodrusian”? daca nici pe asta nu o taxeaza man…

  95. In plus, sunt de acord cu acelasi the man si sustin ideea separarii curofoniilor de pulofonii, respectiv cacofonii… Domnu’ Pruteanu? :)

  96. AG: Asta din urma-mi suna mai mult a injuratura moldoveneasca. Cat despre cacofoniile acceptate nu le mai stiu, tot ce-ti pot spune e ca le folosesc des :)

  97. socio: E clar ca-i reclama, caci nu-i cacofonie. Sau pui la indoiala expertiza lui the man?

    jim: Aia e cucufonie. Mai studiaza. :D

    AG: Respect. Sfasierea dupa program(ul meu), dar din motive pe care inca nu le cunosti. :lol:

  98. @AG
    Se vede ca n-ai citit tot ce ti-am scris! Nu-mi place sa-mi bat buricele degetelor de pomana, dar e clar ca sint nevoit s-o fac in continuare.
    1. Da frate, exista “epigoni” care apar fara “sa filtreze”, dar nu e numai vina lor ci si a ta pt ca nu toti sint capabili sa-si bricoleze singuri opinii si-atunci rumega irational opinii gata preparate. De ce irational? Pt ca resortul discernamintului lor e emotional, prefera (spre exemplu opinia lui AG), pt ca le e simpatic, pt “omu e destept, stie el ce zice etc”. Si epigonii mineri ai lui Ilici n-au “filtrat” si nu se poate zice ca e numa’ treaba lor
    2. Sa zicem ca sentinta “daca nu votezi nu mai esti cetatean” e una pseudo-democratica si ridicola. Cum ar suna sentinta autentic-democratica si totalmente epurata de “ridicol”? “Nu vota cetatene pt ca intuitia ta PREMONITORIU-infailibila te-a convins ca TOTI candidatii (inclusiv aia care candideaza pt prima oara) te vor dezamagi”!Chiar nu intelegi ca ALEGEREA se face oricum iar daca te speli pe miini si te simti degrevat de responsabilitatea rezultatului scrutinului, asta nu inseamna mai NIMIC pt ca oricum SUPORTI acel rezultat! Ce dracu de logica e asta care desi e pusa in miscare de dorinta evidenta si onesta de “mai bine” se infunda in dileme buridaniene, rezervind “mai binelui” intentiei, destinul lamentabil al masturbarii la infinit in purgatoriul “neasumarii responsabilitatii”. Evident ca nici mie nu-mi convine ca niste idioti sa voteze pavlovian dar neavind puterea sa-i identific nu pot decit sa-i indemn pe toti sa mearga la vot si sa voteze cit mai rational, cit mai lucid, cit mai bine. Pot sa spun: nu votez daca nu stiu mai nimic, daca ma simt derutat si lipsit de discernamint dar nu pot sa zic niciodata: nu votez pt ca in urma analizei mele totale si definitive NU EXISTA SOLUTIE!!! Si da frate, imi asum toate porcariile. Imi asum faptul ca in ’90, cind eram in armata, am votat ca un cretin cu Iliescu. Imi asum faptul c-am votat in ’92 si ’96 cu Constantinescu si-mi asum marja de eroare a presupunerii ca Iliescu m-ar fi dezamagit mai mult decit “Milica”. Imi asum alegerea nefericita a lui Ilici din 2000 regretind faptul ca n-am votat cu dihania de Vadim(Un novice in ale puterii care joaca pe cartea nebuniei temporare pt a prelua puterea, era, poate mai putin periculos decit principalul vinovat pt nenorocirile post-decembriste). Imi asum faptul ca am votat cu Basescu si cu alianta DA dar si marja de eroare a prezumtiei ca Nastase si ai lui m-ar fi dezamagit mai mult. Imi asum si mlastina in care ne balacim de 17 ani si spun raspicat ca e vina mea ca n-am facut mai mult ca sa iesim din ea. Te intreb insa un singur lucru: Esti convins ca mlastina ar fi fost la fel de PUTUROASA si de adinca indiferent care ar fi fost rezultatul tuturor scrutinurilor din acesti 17 ani???????
    3. Nu ma “refugiez in minciuna ca mi-am facut datoria”. Nu mi-am facut nicio datorie. Datoria pleca de la exercitarea votului si trecea prin multe alte “locuri”. N-am parcurs nici o sutime din acest drum.
    4. Eu unul nu ma iluzionez cu ideea inaltatoare “ca am incercat sa salvez democratia”. In primul rind ca n-aveam ce sa salvez ci, eventual sa creez. In al doilea rind, pt ca votind, injurindu-l pe Iliescu, apologiindu-i pe Goma si Paraschiv, mincind rahat peste tot despre sinistra aberatie a comunismului, am facut totusi prea putin.
    5. Probabil ca nu realizezi cit de absurda, de sofistica, de improbabila matematic, de inconsistenta sociologic si de defetista e sentita aia a ta care proclama lipsa oricarei solutii, facindu-i pe toti “o apa, un pamint si-un smirc” si fixind cu precizie nemaivazuta pragul de neincredere in TOTI candidatii la “sub 1 %”! Sentinta asta se situeaza exact la antipodul sentintei( la fel de absurde, dar nu prin nihilism ci prin optimism) care zice ca TOTI alegatorii voteaza conform optiunilor lor PERSONALE si ca votul lor este intotdeauna bun tocmai datorita paternitatii votantului asupra propriei opinii!
    6. Poate ca teoriile nu sint ale mele, dar le-am cules spontan de pe fundul constiintei mele alterate de “ridicol si pseudo-democratie”.
    7. Da, intr-un spatiu anormal trebuie sa te comporti NORMAL. Cu tot ce implica normalitatea. E singura sansa! Cum ar trebui sa te comporti? Anormal, sa te identifici si sa te contopesti cu sistemul?
    8. Nu ma consolez cu ideea ca “lupt”. Nu lupt, lupta e o chestie pe care-o practicau Ogoranu si Elisabeta Rizea si Goma si Babes, inainte ’89 si pe care-o “practica” frecvent Gigi in ziua de azi. Au luptat brasovenii in ’87 si Timisorenii in ’89. S-au luptat taranii aia de 70 de ani cu pamintu’ scuipat de staul roman dupa revolutie si se mai lupta fostii luptatori anticomunisti cu amnezia noastra mizerabila. Eu nu lupt ci doar maninc rahat pe un blog sau pe unde mai apuc.
    9. E absolut neproductiv sa construiesti ipostaze istorice fictive atita timp cit realitatea iti ofera suficiente ipostaze in care sa-ti exerciti discernamintul. Atit electoratul german cit si nomenclatura sovietica au avut optiuni mai bune decit Hitler si Stalin si le-au dat cu piciorul. Iar daca, intr-adevar, in tara ar fi doar aceste doua partide atunci n-am mai vorbi cu siguranta de democratie. Asa puteai sa exemplifici cu alegerile pt MAN. Eu vorbesc de alegeri intr-un sistem pluralist, deschis. Inca o data, nu te impiedica nimeni sa candidezi ca independent. Daca nu reusesti sa stringi semnaturi, nu mai e din vina politicienilor ci din vina ELECTORULUI, a mass-mediei etc. Dovada ca sistemul e totusi deschis( cu toate ca respira greu) e chiar faptul ca tu poti scrie articolul pe care l-ai scris. Ca toti putem sa balacarim puterea si s-o mai clintim din cind in cind.
    10. Daca idealul tau democratic e aberant din pct de vedere matematic, a te crampona de el mi se pare bizar.
    11. Am votat cu PIN pt ca mi-a placut putin de Gusa, pt ca Sandru are o inocenta aparent autentica si pt ca a facut lobby pt inlocuirea legii aleia comuniste care da 8 mil tuturor femeilor aflate in concediul de maternitate. Gusa a avut curajul de “defecta” caruta puterii fara sa se urce pe oistea celui mai puternic sau mai “patronat” partid de opozitie( chiar daca am o groaza de chestii sa-i reprosez). Si nu in ultimul rind, pt ca m-am saturat sa mai votez cu cei care au cele mai multe sanse( cel putin la euro). Vreau sa vad ce se-ntimpla daca ies din cercul vicios al alegerii conditionate de sansa de cistig. S-a intimplat sa pierd.

  99. Adrian Georgescu
    pe 8 January 2008 11:18 am
    Nemesis
    Nici eu nu stiu cum poate un om sa se uite la wrestling Ce mai faci, prietene? Varsta iti permite sa bei o bere? Pe bune intreb.

    ***

    Uite fac bine, apropo de varsta: tocmai am implinit 17 ani (azi e ziua mea :D sunt pe blogul asta de cand aveam 15 ani…) si daca nu imi permite varsta imi permit singur.
    Nu ma mai uit la wrestling, ti-am mai zis, nu am fost deacord cu faptul ca ai generalizat si ai zis ca cei ce se uita la wrestling nu sunt chiar asa de … intelepti, desigur ai folosit un limbaj dragut si ai argumentat, eu doar am facut o sinteza urata.
    „nu stiu cum se poate uita un om la acest sport” – nu am nimic cu acest sport, este destul de greu si e interesant, dar… eu unul nu ma pot sa ma uit la el cap-coada, cand eram mai mic ma uitam putin…
    Am auzit ca in BUC se circula destul de frumos, poate ne intalnim in vacanta de vara, la un bar unde se da wrestling.

    si totusi @Codrut

  100. @ after D
    Vezi ca ti-au iesit destele de la picioare de sub patura si s-ar putea sa te trezesti cu niste poste(in traducere in limbajul tau, te-ai intins mai mult decit iti permite plapuma). Ia pozitia foetusului si vezi-ti de suetele tale pt ca si mie mi se rupe ca tie ti se rupe de ce-i zic eu lu’ AG. Ce te bagi ca crocodilu-n Orinocco? Sau tre’ sa-ti cer tie acordu’ ca sa comunic cu cineva pe-aici?

  101. Scuze, am dat submit din gresala.

    @Codrut: incearca niste posturi mai lungi si mai complicate.
    Nu am citit tot, decat ce a fost interesant…
    Da, e super frumos sa zici „Hitler a fost ales democratic, democratia a dat nastere la nazism si la holocaust”.
    Dar totusi, stii cum e, cel care face cele mai multe promisiuni castiga.
    Germania nu era intr-o situatie economica avantajoasa, de vina au fost marile puteri care au impus conditii inumane pentru germani. (parerea mea) Da, dupa aceea oameni l-au ales pe Hitler, dar daca totul era bine si frumos nu cred ca il alegeau pe Hitler.
    Hitler a reusit sa manipuleze niste oameni, nu a fost primu, nu era singuru, nu va fii ultimul.

    @Faza veche cu votul: de ce ne ferim atat de mult. Orice om are dreptul sa nu spuna ce a votat SAU sa minta SAU sa isi dezvaluie votul. Adrian a zis cum a votat: el nu a votat in semn de protest pentru ca pur si simplu nu are optiuni si pentru ca ii se pare ca toate optiunile din trecut erau… naspa (asta am inteles eu), tu ai zis ca ai votat si ca asa e bine. Faptul a fost consumat, Adrian nu a votat, tu ai votat. Adrian a ales varianta X tu ai ales varianta Z, evident lui Adrian i s-a parut atunci ca varianta Z nu era castigatoare si tie ti sa parut ca X e nasoala rau. Chiar daca dupa un miliard de cuvinte scrise reusesti sa il convingi pe Adrian ca a gresit, ce schimbi?
    Fiecare om are voie sa faca ce vrea, ce crezi ca vor face tinerii de 18 ani care vor vota la prezidentiale in 2009? Unii vor vota cu Jiji, alti cu Vadim, te vei lua de toti si vei incerca sa ii convingi ca au gresit?

  102. @nemesis
    uuuf, citi ani ziceai ca ai? 17? Eu am ceva mai mult si sint profesor de istorie. Daca-ti zic ca explicatia ta cu Hitler e putin cam puerila imi promiti sa nu ma pui sa-ti explic? Nu de alta da ii plictisesc pe oamenii astia si se cara toti pe blogul Patriarhiei. Daca nu-mi promiti, nu-ti zic ca e puerila, ma gindesc la altceva!

  103. codrus

    In liceu am avut un prof de istorie cu dubla licentiere, in istorie si in filozofie.
    Tin minte si acum tezele la el: open book, ceea ce nu era o chestie obisnuita in anii ’80… Subiecte de sinteza si analiza, comparatii. Te facea omu’ sa gandesti istoria.

    Sa vezi pe majoritatea din clasa cu cartile deschise si sa nu stie de unde sa copieze era un spectacol sublim…

    Te-ai baga sa incerci asa ceva la clasa, sau peisajul din invatamant s-a schimbat mult?

  104. Am tendinta de a ma exprima foarte simplist.
    Oricum, tu crezi ca daca 90% din cei cu drept de vot vor vota la urmatoarele alegeri va fi mai bine?
    Adrian nu e singuru care spune ca nu a votat si care ii indeamna si pe ceilalti sa faca precum el.
    Ideea „nu conteaza ce votezi, important e sa votezi” suna a doctrina din evul mediu.
    E doar parerea mea, sunt convins ca iti respecti foarte mult elevi daca te gandesti mereu ca esti cam de 2 ori mai mare decat ei si ca tu stii mai multe.

  105. Codrus
    Cand o sa intelegi ca nu esti tu ala care are dreptate intotdeauna (si te rog sa nu ma iei ca faze de genul „nu esti tu ala care are dreptate intotdeauna e o forma de adevar absolutist pe care nimeni nu-l detine, blablabla, etc.” – nu mai rastalmaci cuvintele ca esti baiat destept,)? Stii cum se spune, o parere si o anumita parte a corpului toti avem. Poti sa scrii tu romane intregi, daca eu am alta parere (fie ea si gresita) atunci n-o sa ma convingi in veci. Ti-am mai spus, nu detii adevarul absolut (poate de data pricepi ce vreau sa spun). Daca cineva te contrazice nu trebuie sa incepi sa-ti iesi din pepeni, trebuie sa incerci sa accepti si alta opinie CHIAR DACA EA E GRESITA! Ce zici? Facem o incercare?

    PS: Daca (Doamne fereste!) imi raspunzi, te rog incearca sa o faci cat mai scurt, folosind cuvinte cat mai simple.

    PPS: Faza aia cu „nu detii adevarul absolut” – incearca sa nu te mai dai mare cu cata filosofie/psihologie/DEXologie ( :D ) stii; esti baiat destept si iti dai (sper) seama despre ce vorbesc.

  106. Buna seara ta AG!

    Banuiesc ca intru in mutimea {pentru oricine nu e din Bucuresti}, nu? :)
    Daca nu, sa vezi ce ma enervez! :)

  107. AG:

    banuiesc ca si tu anu ai mers la vot pt ca ai alte gusturi decat cele din meniul propus… Codrus poate inghiti orice, rade tot de pe masa…. :)

  108. @Alex_S
    S-a dus dracu’ invatamintu’! Stau toti cu ipodu’ atit de adinc implintat in ureche ca a inceput sa le creasca creierul in jurul lui. Am incercat si teste simple cu cartile deschise si s-au impleticit. pe de alta parte am avut unii mici, de-a 5-a si-a sasea care mincau istorie pe piine. Pt clasele de gimnaziu sint niste lectii interactive pe calculator, cu teste interesante, cu animatie, o minunatie.
    @nemesis
    Din pacate, n-am nevoie sa ma gindesc la faptul ca stiu mai mult decit elevii pt ca au grija sa-mi aminteasca ei permanent.
    @nasty
    Ce bula galului va tot luati de mine cu petitiuni-proclamatiuni de-astea afumat-socratice!? V-am somat eu sa va presuiti in fata mea si sa rostiti in cor :”tata iarta-ne, ai DREPTATE”?! Eu imi sustin ideea cu argumente, A.G.-ul sau alti fac asisderea si hodoronc-tronc, in mijlocul dezbaterii pica nasty, afterD sau mai stiu eu cine care cere time-out si ma tot indeamna sa iau opinia celuilalt, cu care nu sint de acord si sa mi-o pun la git ca pe cravata de pionier. Bai nasty, ca sa te scap de angoasa, recunosc ca n-am intotdeauna dreptate. Nu stiu insa cu ce te-ar consola chestia asta din moment ce in niciuna din situatiile in care n-aveam dreptate, nici tu si nici vreunul din amicii tai fumatori de pipa-opiniei-gresite-a-pacii nu erati implicati. Pe urma mi se pare f ciudat sa-mi propui sa ingurgitez opinii gresite, cind, 2 rinduri mai sus declari ca tu nu esti dispus sa scuipi opinia gresita nici daca-ti gidil omusorul c-o spatula de forma, dimensiunile si continutul unui roman. Adica eu trebuie sa fiu flexibil ca lastarul de salcie iar tu poti sa ramii incremenit in proiect, nemuritor si rece ca mamutul ala siberian ingropat in permafrost?! Stii de cine-mi amintesti cu chestia asta? De un brand-marxist pe nume Dragos Bucurenci. Ala ii sugera doct lui Plesu ca, intr-o polemica e ca la o expozitie de numismatica, fiecare vine de-acasa isi despacheteaza opinia, o arata celorlalti, aia dau din cap mormaind cordial, dupa car o impacheteaza si pleaca. Plesu i-a explicat junelui ceea ce o sa-ti explic eu tie. Anume ca dezbaterea are ca scop nasirea unui oarecare consens prin ameliorarea opiniilor, prin altoirea unora mai neinspirate cu unele mai inspirate sau chiar prin renuntarea la opiniiile complet eronate. Prin urmare, nu-i musai sa iesi din dezbatere cu opinia cu care ai intrat cum nu e musai nici sa nu pleci cu ce-ai intrat. Conditia esentiala e valoarea opiniei care creste pe masura ce acumuleaza, in jurul ei, argumente.
    Tu cam ce-ai vrea? Sa facem amindoi febra musculara, punind in scena o coregrafie onanista, pe urma eu sa te-apuc de opinia gresita si sa te ridic la cer, urmindu-te dupa douaj de minute cu 2 beri?

  109. care zici ca dai o bere?ca mi se facu sete de-atita polemica(si pe 1 si pe 2,adica si aici si mai sus).voi doar vorbiti de bere sau o mai si consumati?

  110. Codrus
    Am spus ca nu poti sa ma convingi nu ca nu iti accept parerea ceea ce nu e tot una. Iar imi rastalmacesti cuvintele. Am obseravt o chestie: desi pari o persoana culta atunci cand esti contrazis nu stii sa raspunzi decat prin jigniri legate de inteligenta. Nu suporti sa fii contrazis. Cat despre onanism, probabil te pricepi mai bine ca mine.

  111. Codrus
    DEZBATE, dezbat, vb. III. Tranz. A discuta pe larg şi adesea în contradictoriu o chestiune, o problemă etc. cu una sau mai multe persoane; a supune ceva discuţiei. ♦ A examina o cauză, un proces (cu participarea ambelor părţi).

    Si DEX-ul nu e scris de un tip care il pupa in cur pe Basescu desi acesta l-a jignit in public (calmeaza-te, vorbesc despre Plesu)

  112. @nasty
    Te citez:”Poti sa scrii tu romane intregi, daca eu am alta parere (fie ea si gresita) atunci n-o sa ma convingi in veci”. Iar eu am zis:”tu nu esti dispus sa scuipi opinia gresita nici daca-ti gidil omusorul c-o spatula de forma, dimensiunile si continutul unui roman:” Une-i contradictia? Tu zici ca nu pot sa te convig sa-ti schimbi oprere carepoate figresta iar eu ma minuez de chestia asta, ceva mai plastic, ce-i drept. Cu e te-amjig
    nit frate? Ca team cmparat cu Bucurenci? Pa la-i prceput ca un monument de cultura, civilizatie si brand. N stiu care din noi se plimba ma mult prinregatul lui onan. Ideea t de ebatere e un fel de frecare a propiei opinii in speranta ca va iesii vrun duh din ea.
    Dupa ce m-acuzi e ie de dexologie dai fuga la dex? Patetic!!!!

  113. Codrus
    Daca ai scris gresit neintentionat, asta e, se mai intampla. Daca ai scris intentionat, bravo tie, ai incercat sa faci o gluma s-i aprOAp’e tia reus-it :D
    Din pacate tot n-ai inteles ce-am vrut sa spun. Nu-i nimic, la vara sigur trec si prin Brasov asa ca mi-ar face placere sa bem o bere (doua, trei…) la Jamaica Bar (stii cumva daca mai exista?). Probabil dupa a 6a bere o sa incep sa am dubii in privinta logicii mele iar dupa a 10a o sa incep sa-ti dau dreptate :D

    Numai bine!