Într-una din zilele premergătoare meciului cu Franţa, principala ştire sportivă a venit din ciclism. Nu era însă din “La Vuelta”, ci din Turul Piperei: Gigi Becali se învârtea cu bicicleta pe trotuar. S-a manifestat apoi o altă idee veşnic surprinzătoare a presei, reportajul cu Mitică Dragomir din oraşul ce găzduieşte meciul naţionalei. În locul respectivului domn, nici nu mi-aş mai filma excursiile în străinătate, ci aş apela la videotecile televiziunilor.
Cu excepţia emisiunilor lui Vochin, pe micul ecran fotbalistul a devenit, din actor principal, un simplu obiect de recuzită, în timp ce butaforia umană susţine monologuri interminabile. E ca şi cum ne-am aştepta de la craniul lui Yorick să rostească vorbe mai înţelepte decât Hamlet.
De pildă, Mihai Roman este surpriza ultimelor meciuri ale naţionalei, marea noutate adusă de Răzvan Lucescu. E unul dintre subiectele de discuţie, cu toate acestea nu ştim mai nimic despre el. Nu e un paradox: cu cât vorbăria care înconjoară un subiect creşte ca o tumoră, cu atât se vede mai puţin esenţa. Prin aceeaşi metodă a ricoşeului, subiectul a ajuns tot “ciclistul”, care, ştire-bombă!, şi-l doreşte la echipă. Aşadar, o eventualitate, o posibilitate, aruncată de cineva din culise, înlocuieşte faptul în sine. În Gazeta Sporturilor există doar o declaraţie a jucătorului, purtînd titlul “Mihai Roman: «Am ajuns la naţională pe drept»”, deci acest fotbalist poate vorbi doar când e nevoit să reacţioneze la o acuză. Cine e însă acest om? Cum a ajuns, de fapt, la naţională? De unde vine?
Toată lumea ştie că sceneta e lipsită de rost, totuşi ea se joacă, în lipsa variantelor, cu casa închisă. Este un “qui pro quo”: cineva e luat mereu drept altcineva, publicul ştie, reporterii ştiu, doar actorii urmează să afle mai târziu de această încurcătură regizată.
Alt exemplu. În partida cu Franţa, Marica l-a driblat pe Escude, însă, după terminarea meciului, i-a fost imposibil să scape de întrebarea legată de o comparaţie forţată cu Usain Bolt. Simţind penibilul situaţiei, a încercat o dată să evite răspunsul. Imperturbabilă, vocea feminină a insistat. Ciprian a mai făcut o tentativă de desprindere, dar purtătoarea de microfon era decisă să nu-l scape din marcaj, astfel încât fotbalistul a fost nevoit să răspundă plat. Mă gândesc, astfel, că frazele-tip de răspuns ale fotbaliştilor sunt mai degrabă dictate de reacţia de apărare în faţa unor întrebări stupide.
Până ce lucrurile se vor schimba, aştept cu nerăbdare viitoarea perioadă de emulaţie în media: momentul în care Gigi îşi va lua role, iar Borcea va purta pantaloni vernil.
pe 8 September 2009 18:23
Si eu astept pana cand Gigi isi va lua trotineta si va invata sa mearga cu ea pe cablu pt ca loc pt role pe trotuar nu prea este.
pe 8 September 2009 18:25
Suntem luati de prosti…toate asa zise scandaluri sunt de fapt create de ziaristi(daca-i putem numi asa) deh e pauza 2 saptamani,despre ce sa discutam?
pe 8 September 2009 18:28
Si pe Borcea il vad deja cu o pereche de skinny pants for men (only) vernil. Cu mascara si cu o pereche de ochelari de soare recomandati de domnul Mititelu. Masculinitate pura la ea acasa….
pe 8 September 2009 18:29
din seria intrebarilor stupide puse de cuierele de microfon cred ca niciuna n-o intrece in imbecilitate pe “te bucuri ca ati castigat?” “Nu, ma intristez, e o drama”…
pe 8 September 2009 18:31
camil
“Cum a fost?”
pe 8 September 2009 18:35
Si “Cum a fost publicul?”
pe 8 September 2009 18:37
sau “Cum te-ai simtit?” …
pe 8 September 2009 18:37
Cu Roman observatia e super corecta, dar de ce niu ii urechesti pe colegii tai acdemicieni? Cum e posibil ca la 5 minute dupa Franta-Romania, behaitorul nr. 1 al patriei sa ocupe o ora GSPTV-ul cu opiniile sale?
Iar fazele cu intrebarile tampite ale reporterilor la vestiare sunt criminale. Iata cateva mostre:
1. Florin Costea, intrebat dupa un meci al Creaiovei: “ce parere ai despre tragerea la sorti in Europa Legue?”. Bineinteles, Craiiova nu e calificata in Europa League
2. Ati avut ghinion pentru ca numele arbitrului era Balaci?
3.Viorel Hizo la conferinta de presa, declara printre altele ca nu vrea sa comenteze arbitrajul. Prima intrebare e evident: ce parere aveti despre arbitraj?
Samd…
pe 8 September 2009 18:39
sorinache
Am scris despre asta.
Punctul 2 nu-l stiam. Absolut criminal!
pe 8 September 2009 18:42
mai mult decat penibil,sa alergi cu microfonul pe langa bicicleta lui becali,sa faci glume ca are un tatuaj ,adica cand te murdaresti esti tatuat,filmat cu sortul ud,intr-o emisiune de stiri generale,m-am ingrozit.cu totul intamplator urmaream!stirile la prima,cred duminica,ce interes au,nu inteleg si ma dezgusta total
pe 8 September 2009 18:44
Poate ca si va lua si trotineta electrica si va demara in forta pe strazile Piperei!!!
))
s POATE CA bORCICA CEL VITEAZ SE VA CALIFICA IN cHAMPIONS lEAGUE DACA IL VA LUA PE ESCUDE
pe 8 September 2009 19:08
Camil
Dar, de baza in orice situatie:
“Ce parere ai (aveti)?”
pe 8 September 2009 19:12
AG, “azi v-ati dorit mai mult victoria?!”
pe 8 September 2009 19:15
@ A.G.:
Eu vreau ca Jiji sa-si ia doua cuie in cele doua maini si sa le introduca intr-o priza la 220 V., atunci ar vedea el pe dracu’ oricat de credincios zicea el ca este !! Si nu stiu daca ar mai putea scapa !!
Iar Borcea sa sara fara parasuta de pe un bloc de ala de vreo 15 etaje din Bucuresti.
pe 8 September 2009 19:17
Cat priveste intrebarile puse de reporterii aia de 2 bani ar trebui sa le mai spui si tu Adriane colegilor astora ai tai cam asa:,,–Dragi colegi, de unde i-ati cules pe astia(reporteri)? Din boscheti?”. Fiindca vad si eu ca pun niste intrebari de-a dreptul tampite, nici macar reporteri nu pot fi numiti.
pe 8 September 2009 19:19
criticul,
‘CUI DEDICATI VICTORIA?!”( COROLAR: DAR INFRANGEREA?)
pe 8 September 2009 19:28
rep: “va e teama de ei?”
fotb: “tot 2maini si 2picioare au” / “jucam 11 contra 11″ / “sa nu uitam ca steaua e steaua/ real madrid e real madrid/ franta e franta…”(similar putem deduce ca reporterita e vaca si fotbalistu e bou)
pe 8 September 2009 19:30
Eu as raspunde la intrebarea lui cantona astfel:
Am dorit-o si pe Victoria chiar am fost foarte aproape de ea…insa in timpul meciului am fost nevoiti sa ne concentram pe jocul adversarului….
pe 8 September 2009 19:31
putregaiu,
nici ei nu mai sunt ce-au fost…
pe 8 September 2009 19:32
suntem considerati imbecili , drept urmare primim doar cretinisme din partea presei sportive!
pe 8 September 2009 19:33
rep: “xulescu a spus despre dumneavoastra ca ati facut si ati dres si ca sunteti un **** si ca va baga in ****, CUM COMENTATI???”
yulescu: “nu comentez ce zice xulescu, sa-si vada de treaba lui ca-l bag in **** si sa nu uite ca **** si **** si daca ma gandesc bine chiar ********** “
pe 8 September 2009 19:39
Super tare si de data asta. Acum astept ziua cand Tolo iti va pune articolul pe prima pagina. Ar fi o secventa desprinsa din ciclul “M-ai invins…. Adriane” (In loc de Rodioane)
pe 8 September 2009 19:41
rep: “romania a facut remiza la badminton cu uzbekistanul, domnule becali cum comentati?”
becali: “pai da, pai antrenoru e un ******* ca daca eram yo in locu lui eu ii luam pe partea financiara”
pe 8 September 2009 19:47
rep: “ce inseamna pt tine aceasta victorie/egal/infrangere/gol/accidentare/calificare/retrogradare/eliminare/constipare ???”
fotb: (cu o durere in dos si cu gandul la maratonul cluburilor de noapte ce sta sa inceapa) “foarte mult…”
pe 8 September 2009 19:49
tragic este ca si dumneavoastra domnule Georgescu, desi ati observat aceasta problema, tot despre do.bi.to.cii astia scrieti. Daca in loc sa scrieti sa zicem “iute si piperat” ne prezentati istoria lui Roman nu era o palma cu adevarat pentru ceilalti colegi ai dumneavoastra? Oare faceti aceeasi greseala ca si ei si TREBUIE sa scrieti ceva care sa se vanda nu sa prezentati pur si simplu faptele? O zi buna.
pe 8 September 2009 19:52
NU POT SA NU FAC REMARCAT FAPTUL CA TOTI REPORTERII SI MAI ALES REPORTERITZELE PENALE SE TRAG DE SIRETURI SI SE IAU LA PER TU CU CEI INTERVIEVATI INDIFERENT DE VARSTA SAU STATUTUL ACESTORA ceea ce din punctul meu de vedere este o lipsa totala de respect fata de telespectatori
pe 8 September 2009 19:55
-deci, marica, a fost golul tau, al lui surdu si golul lui florentin petre cu capul.. cate goluri ati dat azi?
-3 in p… mea!
pe 8 September 2009 19:56
“Apostol, noul Xavi al nationalei”.
l
pe 8 September 2009 19:57
-Mai credeti inca in calificare acum, cand sansele noastre sunt egale cu zero?
pe 8 September 2009 19:59
iar despre stereotipul cu “2maini si 2picoare au si ei” fotbalistii ar trebui sa stie mai bine ca sunt alti fotbalisti (de obicei de culoare sau banel nicolita) care au 2maini si 3picioare, doar ca la fel ca si tanase de la steaua au unul din picioare mai scurt…
pe 8 September 2009 20:09
rep: “ce sanse avem???”
fotb/mitica: “61,374% iar daca facem doar egal cam 38,7(9)% dar daca joaca Xulescu, suta-n mie (10%) mergem mai departe!”
pe 8 September 2009 20:13
mda, in concluzie nu stiu pe ce criterii se aleg reporterii/reporteritele de sport (adica fotbal, ca pe asta se bate moneda), dar situatia e halucinant-aiuristica. dar daca sport nu e, macar sa radem
pe 8 September 2009 20:15
@ putregaiu
)) da, intr-adevar
pe 8 September 2009 20:17
nico,
“am dorit Victoria si si chiar am fost aproape de ea la ei acasa… insa Beckham juca si el acasa…”
pe 8 September 2009 20:40
camil:
Pe un singur criteriu: de tupeu (daca pot sa ma exprim asa). A fi reporter de teren nu-i deloc usor – si nu oricine poate s-o faca. Cred ca inghit si ei multe. Mie mi se par mai vinovate “mintile limpezi” de la masa de montaj, care nu taie stereotipiile astea (cand nu se transmite in direct, of course). Nu cred ca toate intrebarile lor sunt tampite, dar se aleg cele “relevante”. Si nici nu-i mare diferenta intre reporterii de sport si cei de la politic. Ii si vad cum alearga pe holurile Parlamentului sa smulga doua vorbe de la niste politicieni infumurati. In concluzie, ne distram si noi putin – si cam atat. Cine vrea sa evolueze, o face.
Deci: “Care e atmosfera la echipa nationala?”
pe 8 September 2009 20:48
daca in timpul jocului sintem intoxicati cu ineptiile unor asa-zisi comentatori(care,in primul rind,nu au habar de regulament),ar fi chiar culmea ca dupa meci sa avem parte de niste profesionisti
pe 8 September 2009 20:57
imi place cum scrii si ce scrii, te citesc mereu cu interes si placere.
si, mai mereu, ai dreptate.
tot ce as vrea e sa nu te superi daca o sa te atentionez ca “emulatie” e una (concurentza, adica) iar “efervescenta” e altceva.
pe 8 September 2009 21:06
”Uite cine cu cine vorbeşte şi cine ascultă”, ăsta mi se pare titlul corect.
Dar noi stăm cu gura căscată şi ratingurile făcute de Becali şi Mitică sparg buzunarele agenţiilor de publicitate.
Eu unul recunosc că mă uit, înjur şi mă uit.
Vorba celebrului Gerula interpretat de Gh. Dinică : ” In nemernicia mea…”
Să n-aud un singur mişto despre Burebista, veşnicie şi chestii d-astea.
pe 8 September 2009 21:07
mag,
” si acum dam legatura la clubul de biliard unde baietii se destind inainte de meci!”
pe 8 September 2009 21:08
Buna seara,
1. Nu mi se pare aiurea ca sunt intrebati si patronii din fotbal despre fotbal. (Ar fi mai penibil daca ar fi intrebati despre fizica cuantica, polimeri etc). Ei oricum sunt mai implicati in fenomen decat noi, sa zicem, care ne dam si noi cu parerea.
2. Putin mai penibili suntem noi care dupa aceea in loc sa comentam meciul comentam comentariile lor, iar unii dintre noi le si luam ca punct de reper si ne pregatim comentariile in functie de ele.
3. O seara buna!
pe 8 September 2009 21:23
Apropo de intrebari idioate. Imi place la nebunie cand ma suna lumea pe fix si ma intreba “Esti acasa?”
pe 8 September 2009 21:59
nu’i asa ca esti stelist?
pe 8 September 2009 22:07
banks
Nu, chiar la “sentimentul, dorinţa, strădania de a egala sau de a întrece pe cineva într-un domeniu de activitate” mă refeream. Dar poate ca ai dreptate, exprimarea nu e tocmai fericita.
the man
Monser, asa o fi, dar matale esti prea batran pentru a resimti efectele pe termen lung
pe 8 September 2009 22:13
cantona:
inainte de meci: “Vă doriţi victoria în seara asta?”
si dupa: “A fost un meci greu?”
Ar mai fi comentatorul, cu remarca dupa golul ratat: “Daca nu apara portarul, era gol”.
pe 8 September 2009 22:14
Bineinteles ca “ciclistul” este prefrat in locul unui
sportiv sau a unei criere de succes. Sa nu uitam ca intr-o tara in care
penibilul face rating(vezi cazurile 0TV si manele), Gigi
nu poate sa fie decat pe placul cetatenilor.
pe 8 September 2009 22:14
the man:
Sper ca n-ai ceva impotriva domnului savibratescu?
pe 8 September 2009 22:20
AG:
Nu rata “The Damned United” (2009). N-ar trebui nici mircea sandu, turcu, borcea, becali etc., dar nici reporterii sportivi si – mai ales – suporterii.
Michael Sheen e un actor genial. In “Music Within” (2007) mi-a placut cel mai mult, desi n-a fost nici Tony Blair, nici David Frost.
pe 8 September 2009 22:22
Felicitari, articolul mi-a placut mult. Cred ca, in ultima instanta, totul se reduce la lipsa de profesionalism a multora din cei care realizeaza emisiuni sportive. Gandesc pe modelul “decat sa ma obosesc eu sa fac judecati de valoare mai bine ii las pe Becali sau !dragomir sa se dea in stamba”.
La finalul videoclipului piesei “Three little pigs” a lui Green Jelly aparea scris: bands with no talent can easy amuse idiots with a stupid puppet show. Asta ar trebui sa apara pe ecran dupa ficare emisiune cu “profil de sport”
pe 8 September 2009 22:41
eu intotdeauna m-am intrebat cum face un fundas cind se “repliaza”.
pe 8 September 2009 22:43
AG, chestia cu efectul pe termen lung e relativă, ca orice ţine de lungime.
Există carnea de tun, puştoaice sau reporteraşi mai săraci cu duhul care sunt băgaţi la înaintare să încaseze scuipaţii lui giovani sau cotoarele aruncate de Gigi.
In spatele lor stau băieţii isteţi care fac bănuţi frumoşi din prostia omenească. Şi care sunt gata să schimbe oricând macazul şi să facă bani şi din asta.
pe 8 September 2009 22:50
Adi,
sportul romanesc,si,on top fotbalul,cu toate “racaciunile” lui,a devenit singura cale de supravietuire,cred eu,a unor asa zisi reporteri de sport!
Incepand de la cei doi comentatori,ce au avut momente de penibilitate,pana la faza descrisa de tine.
Pai driblingul lui Marica a fost cel mai frumos moment al meciului,dupa mine,ce treaba a avut asa zisa reporterita???
Plus toate emisiunile de doi bani,inainte/in timpul si dupa meci/meciuri,cu invitati ce cunosc fotbal doar din ce au citit pe net,ce n-au simtit in veci bucuria enorma de a fi fanul unei echipe,echipa pt care sa-ti tremure sufletul cand ia bataie,sau sa te bucuri ca un copil,cand invinge…
Si toti acesti “barosani ” de doi bani,ai fotbalului romanesc,ce,vezi doamne,sunt,asa,cateodata “prinsi” la telefon,si reporterii,ce incearca doar sa le bage vorbe-n gura,rastalmacind intelesurile celor spuse,de a ajuns si unul ca Gigi sa gandeasca uneori inainte de a vorbi!!
Presa sportiva din RO a devenit ceva jenant,noroc cu articolele tale,plus alte cateva raze de speranta.
Inchei,nu crezi ca ar fi o idee buna sa se infiinteze scoala de comantatori sportivi “Cristian Topescu”?
pe 8 September 2009 22:51
La OTV e un fel de realizator, Barbu parcă-l cheamă. Genul clasic de mâncător de rahat, cu poftă şi cu talent. Are mereu păreri ferme după cum bate vântul sau de unde vin bănuţii.
Într-o emisiune, nu’ş cum naiba, a început boborul să se plângă de prea multe emisiuni de scandal. Individul, ca orice lăutar bun de ureche, a început şi el să condamne proletar tocmai genul de emisiuni pe care le face tot el.
Si a făcut audienţă şi cu asta.
Prostia omenească e cea mai rentabilă afacere. Si nu dă greş niciodată.
pe 8 September 2009 22:56
Nico, parca nu vazusesi meciu’…?!
S-a refacut A(N)G…
pe 8 September 2009 23:09
Vorba ta, Adrian, Vochin pare singurul moderator de emisiune de sport care se forteaza sa vorbeasca exclusiv despre sport. In rest… toti o apa si-un pamant. V-ati uitat la vreo emisiune a lui Horia Ivanovici in ultimul timp? Eu schimb instantaneu canalul cand aud ca vor intra in direct Becali, Borcea, Mititelu, Copos et Co. Am senzatia ca emisiunile de sport s-au transformat in video-tabloide!!! Ma mir foarte tare ca nu s-a insista foarte tare asupra unei posibile stiri de senzatie (si in exclusivitate) care sa se refere la viteza de deplasare si la compozitia chimica a scuipatului lui Giovani Becali… Daca as putea avea un post TV dedicat sportului nu as invita la / in emisiuni decat sportivi sau antrenori (si atentie, nu doar din fotbal !!!) Presedintii de cluburi (la modul cum se prezinta acum) au destul loc in tabloide…
pe 8 September 2009 23:22
m-am gandit uneori ca genul asta de emisioni fac parte din-tr-un fel de experiment care se face la scara nationala
poate ca sunt eu un pic paranoic dar nu e posibil ca la tot pasul sa vezi circ la TV.
e ciudat sa vezi ca 905 din romani il considera pe ciclist un maimutoi dar cu toate astea cand il vad la TV cad in transa
pe 8 September 2009 23:23
90% din romani am vrut sa zic si scuze si pt restul greselilor
pe 8 September 2009 23:24
the man
Daaaa, am vazut, geniala faza!
pe 8 September 2009 23:24
Nu stiu de ce nu se gandeste nimeni sa faca un pachet extra (gen HBO, Cinemax) in care sa stranga toate televiziunile de sport si sa il puna la dispozitie contra cost. Evident, cu conditia sa fie numai sport si daca se poate, 1-2 posturi in care sa se difuzeze exclusiv meciuri de fotbal. Si inca o conditie, sa nu il mai sune pe Becali/Borcea/Iancu etc si sa aduca numai oameni care au habar de fotbal.
As plati bucuros pentru pachetul asta daca as sti ca la orice ora gasesc macar un meci de fotbal, fie si in reluare, si nu i-as mai vedea pe nemuritorii din loja.
pe 8 September 2009 23:26
Se intreba cineva pe un blog cum ar fi ca macar pentru o zi sa nu-l vedem si sa nu-l auzim pe Becali la TV. Pai n-a fost deloc rea perioada in care gagiul era lla racoare. Chiar ne-am plictisit de moarte ??? Oare si-a taiat cineva venele de panica ??? S-a aruncat populatia de la balcon ??? OARE LINISTEA POATE SA FIE CHIAR ATAT DE INSUPORTABILA?
pe 8 September 2009 23:30
AG, SA NU UITAM CLASICA INTREBARE ” CE LA URATI RIVALILOR VOSTRI!”
pe 8 September 2009 23:30
Trebuie sa intelegeti ca dincolo de ineptiile si orizontul cultural al primului cioban al tarii, el cotizeaza constant la presa. In vremuri de recesiune nici un jurmalist nu isi permite sa renunte la niste bani care de bine, de rau, sunt platiti si ca urmare avem parte de circul corespunzator.
Tocmai de aceea cred ca daca acesti bani ar putea fi obtinuti din alta parte (vezi si ideea de mai sus), am avea o sansa de a vedea si sport la o televiziune de sport.
pe 8 September 2009 23:35
mag
Nu ratez
pe 8 September 2009 23:38
a fresh one ?
” ati vazut gazonul din Ghencea, ce spuneti ?”
pe 8 September 2009 23:45
malasuerte
Salut.
Vorbesti de lucruri sfinte. Gazon in Ghencea? Exista gazon in Ghencea?
pe 8 September 2009 23:46
nico
salut
exact
pe 8 September 2009 23:48
Fragmente din comentariile recente de la TV:
Steaua-Dinamo
Min 1 ““e un gazon pentru mititei”
min 34 “Dinamo scapa de pasiunea lui Kapetanos”
min 44 ““cu o glezna sucita este greu sa te sui in masina daramite sa stai langa Marius Niculae”
min 81 “e timpul lui Kapetanos sa inscrie, probabil ca apararea lui Dinamo stie asta”
min 84 “Nicolita l-a surclasat din punct de vedere fizic pe Torje”
Dinamo – Slovan Liberec
“E drept ca un gol luat atat de devreme denmonstreaza cat de periculos este fotbalul…”
”dacă M. Niculae nimerea poarta era gol”
Steaua-Unirea Urziceni
”n-a fost departe sa stii, doar la 1 metru de poarta”
“Steaua grupata rational in fata careului, asteapta greseala in atac a ialomitenilor”
min 24 “Este o pozitie pentru picioru’ drept a lui…”
“incetul cu incetul meciul se incalzeste”
“Eh, daca-i iesea asta striga lumea “Del Piero” “
min 45 + “avanseaza progresiv Unirea”
“Petre Marin poseda ambele picioare”
min 49 “Kapetanos a facut o intindere tot sarind la cap”
“Centreaza foarte bine din miscare Razvan Ochirosii”
Steaua – Motherwell
“se joaca din prima, ceea ce este foarte greu la acest nivel”
pe 8 September 2009 23:51
salut
pe 8 September 2009 23:56
Adi, anumiti colegi ai tai de la GSP primesc sume de bani de la Gigi Becali (si nu numai) pentru a trambita ineptii. E evident.
pe 8 September 2009 23:56
malasuerte
Incerc sa-mi imaginez cat de greu e sa comentezi un meci de fotbal jucat in Ghencea in ziua de azi. Ce expresie sa foloseasca oare un comentator in loc de……´ la firul ierbii´? spre exemplu.
´
pe 8 September 2009 23:58
1. Tatele – puneti ce diacritice vreti – de la emisiunile de stiri sportive prezinta scenete numai bune pentru gospodine imbecile, iesite pentru o clipa din bucatarie sa auda ce mai e nou in legatura cu mutu…
2. comentariile de dupa meci > ne cred tampiti, trebuie sa ne explice ce am vazut, poate am omis ceva, poate nu am inteles driblingul lui X sau ratarea monumentala a lui Y – asa fac si politicienii, analitistii politici \ toti ne explica ne interpreteaza mizeria
3. sms-urile din timpul partidelor – haiku-uri soioase
pe 9 September 2009 00:00
Ah, sa va zic eu un sablon manelistic al comentatorilor sportivi: PUNE PRESIUNE.
Nu se mai foloseste “preseaza” ori sinonime, ci se serveste PUNE PRESIUNE de 20x/meci, la fiecare partida.
pe 9 September 2009 00:02
nico
eu sunt mai ingrozit daca terenul “se inclina spre poarta oaspetilor”
pe 9 September 2009 00:05
salutari
nico ,mala
pe 9 September 2009 00:06
un ratacit
salut
te-am dibuit
pe 9 September 2009 00:12
malasuerte
Pt inclinarea terenului cred ca natura e de vina
pe 9 September 2009 00:14
un ratacit
Salut. Pana azi dimineata nu eram sigura ca esti tu.
Tote bune la tine?
pe 9 September 2009 00:16
nico


de se inclina maine seara, ii ingropam in nisip pe austrieci
nu prea e europeana bascularea asta
NB
pe 9 September 2009 00:19
malasuerte
Daca-i nisip e de bine. Austriecii schiaza doar pe zapada.
Noapte buna.
pe 9 September 2009 00:19
Noapte buna tuturor.
pe 9 September 2009 00:19
intodeauna aicea cand am plans m-ati facut sa zambesc ,sa incerc ca viata e altfel
va multumesc
am fost la imormantarea unei prietene (42 ani) infarct ,cu o zi inainte ne-am salutat si radeam ca tot timpul ne incurajam ca vom putea sa ne lasam de fumat si alte glume ,avea si ea 2 servici sa-si poata ajuta fata la nunta ,pe 7 trebuia sa fie soacra mica si a plecat inalta parte
nu a fost niciodata bolnava si s-a hotarat sa-si faca analizele ,toate au iesit bine ,joia care vine trebuia sa-si faca si un control la inima .
sa aveti grija de voi si sa lasti surmenajul supararile
noapte buna si adrian nu te supara ca am sarit de la subiect
pe 9 September 2009 00:31
un ratacit
Ma bucur ca te revad. Lasa mortii sa se odihneasca in pace acolo unde sunt. Trezeste-te si bucura-te de viata. Acum chiar plec la somn. Noapte buna si ai grija de tine pt ca eu vreau sa te vad zilnic zambind.
pe 9 September 2009 00:37
AG:
Si stai ca-i uitasem pe jucatorii Nationalei si pe “nea Piti”.
Brian Clough a fost cel mai mare manager pe care nu l-a avut echipa Angliei – se spune in finalul filmului “The Damned United”. Omul a reusit – cu ajutorul secundului sau Peter Taylor – sa aduca o echipa de mana a doua – Derby, pe numele ei – pe locul intai in prima divizie. Insa performanta i s-a datorat in primul rand ambitiei devenite obsesie in fata rivalului sau Don Revie, conducatorul greilor de la Leeds United. Cand adversarul ii este numit antrenor la echipa nationala, Clough ii ia locul la Leeds. De aici incepe calvarul: dupa ce aproape intreaga cariera a luptat impotriva acestei echipe – castigand cu Derby in fata ei Campionatul – tanarul antrenor trebuie sa-i castige acum pe jucatori – iar asta nu-i deloc usor. In plus, ura fata de Don Revie nu-l mai ajuta ca pana atunci, dimpotriva.
Filmul trateaza o felie – cea mai importanta – din viata lui Brian Clough: cele 44 de zile petrecute la Leeds. Mai arata si ce inseamna prietenia adevarata.
Mi-au ramas in minte cuvintele presedintelui clubului, care ii tranteste lui Brian in fata, fara rezerve: “Stii tu cine e mai important aici? Presedintele in primul rand, apoi spectatorii, pe urma suporterii, echipa si abia pe ultimul loc esti tu, antrenorul”.
Michael Sheen isi demonstreaza inca o data genialitatea, dupa rolurile dificile Tony Blair – in “The Queen” (2006) – si David Frost – in “Frost/Nixon” (2008).
Dar mie mi-a placut cel mai mult in rolul din “Music Within” (2007). Aici interpreteaza un personaj fascinant: un geniu neinteles pe nume Art Honeyman care, in ciuda handicapului fizic ce-l tintuieste intr-un scaun cu rotile, are o minte sclipitoare si un umor de invidiat. Filmul este, de fapt, biografia celebrului orator Richard Pimentel, care este ajutat sa-si invinga handicapul dobandit in Vietnam – surzenia – de nimeni altul decat Art si de inca un personaj trasnit: Mike Stoltz, alt veteran de razboi, care este stapanit de o mare pasiune pentru alcool.
pe 9 September 2009 01:14
Luke
Nu cred.
pe 9 September 2009 01:23
mag
Daaaa, nu stiam de unde-l mai stiu pe Sheen. Din “Music within”.
pe 9 September 2009 01:26
un ratacit
Dumnezeu sa o odihneasca.
pe 9 September 2009 01:49
Nu stiu de ce ne scandalizam atat cand apare Domnia Sa pe sticla sa-si dea cu ilustra parere ore in s(t)ir… Doar este vorba de viitorul presedinte al tarii. Asta doar pentru ca este el modest, altfel al fi caizar de mult
pe 9 September 2009 02:22
stiu, asa ceva nici in gluma nu ar trebui spus
pe 9 September 2009 03:47
Salut !
pe 9 September 2009 06:11
Dumnezeu sa-mi binecuvanteze TELECOMANDA. Cand apare gigi apas ch+ sau ch-, m-ati inteles pac pac.
pe 9 September 2009 08:20
mi-a zis un prieten, la un moment dat, o scenă de după un meci în care jucase şi nana falemi. care nu e nicidecum un tîmpiţel, ba chiar a mai citit ceva la viaţa lui.
.. povestea e ceva de genu’:
o reporteriţă “trup şi suflet” îi pune microfonul în faţă lui falemi: “a fost un meci dificil!”
la care falemi, uitându-se fix în ochii ei: “aşa, şi care e întrebarea?”
cum era aia, să nu mai stăm în apărare, ci să atacăm?
pe 9 September 2009 08:48
Să mai apară încă vreo zece televiziuni şi alţi zeci de reporteri făcuţi la ,,apelul bocancilor”şi putem face un campionat de scornit întrebări aberanto – absurde,înghesuiala de microfoane duce inevitabil şi la întrebări de genul,
unde se duce mâncărimea când o scarpini?,pentru că nu-i aşa,unde-s mulţi deştepţi inevitabil găseşti şi unul mai slab pregătit.(sau o fi invers?)
pe 9 September 2009 09:20
ma alatur si eu demersurilor lui AG de a reduce daca nu a scapa de emisiunile gen sezational DD care apar pe sticla, si am lansat in sensul asta o petitie care va fi inaintata responsbililor.
acu sper sa adunam cat mai multe semnaturi, sa putem schimba ceva. multumesc
http://www.petitieonline.ro/petitie/televiziuni_sportive_fara_circ-p42634046.html
pe 9 September 2009 09:59
AG…totusi pana cand o sa mai inghitim gogosile acestor personaje de circ? voi aveti, daca nu cea mai mare, o mare parte de vina ca acesti comedianti ne viruseaza fonic si vizual seara de seara, secunda dupa secunda.
de ce nu va puteti pune toti de acord sa nu mai scrieti nimic, dar absolut nimic despre ei…ci despre sport in general.
sa amintesc ce a facut echipajul feminin de canotaj? am citit ziarele de sport, gsp si prosport…aceasta stire aparea undeva intr-un colt, micut, pe prima pagina…langa marea poza a ciobanului…am zis ca poate o fi tratat mai pe larg subiectul in ziar…am gasit cateva randuri. la stiri, aceeasi poveste: 30 de minute de stiri cu ce-a mancat ciobanu`, ce-a facut butelie…si la sfarsit: aaa…da, alea de la canotaj, parca, au luat si ele o medalie…
ce vreau sa zic e ca voi, ziaristii trebuie sa va schimbati. NU-I MAI CAUTATI FRATILOR, NU-I MAI BAGATI IN ARTICOLELE VOASTRE….VREM O PRESA CURATA, VREM O PRESA ADEVARATA!
pe 9 September 2009 10:17
nu-i mai bagati in seama pe alde gggiiiiginhoo, borcica si toti cautatorii de imagine pe spatele sportivilor
pe 9 September 2009 10:19
dau si eu la stirile sportive sa aflu o informatie din sport si apre gigi cum face baie in propria piscina, apropo maine fac si eu baie in piscina mea, poate vine televiziunea sa ma filmeze
)
pe 9 September 2009 10:53
pana una alta, hai sa sprijinim oamenii ca AG sa aiba si o finalitate la ideile expuse, haideti sa le aratam ca in scena cu lapusneanu ca suntem “prosti dar multi”, si nu mai putem sa-i suportam
http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/televiziuni_sportive_fara_circ-p42634046.html
pe 9 September 2009 11:16
ciudat. tu astepti rolele lui gigi. eu astept sa vad daca nu i se restituie bratarile si nu i se acorda o noua sansa la facultate. facultatea aia cu cazare obligatorie
.
pe 9 September 2009 11:17
era sa-mi scape… “e o paine buna de mancat” e de-a dreptu retarda iar gradinescu nu se mai satura de ea, avand in vedere ca e corba de sportivi de performanta gradinescu ar putea cel putin s-o modifice daca nu renunta la ea: “e un graham bun de mancat”
pe 9 September 2009 11:18
am postat cam pe toate blogurile, doar pe cal al lui tolo, mi se sterg cu regularitate comentariile…. se vade cine are interes sa ii tina pe astia in prime time
pe 9 September 2009 11:56
Mi-ai citit gandurile. Ma gandeam zilele trecute ca desi accesez zilnic de cateva ori adresele site-urilor “presei sportive” romanesti (mai mult dintr-o proasta obisnuinta ) nu am auzit niciodata de Tanase sau Roman pana cind “oamenii de pe langa fotbal” care au exclusiviate in presa sportiva au vorbit despre ei. Daca Gigi spune ca Roman e bun si il vrea la Steaua imediat presa preia subiectul si il dezvolta in fel si chip. De fapt nu de fotbalist e vorba, ci de clientul presei
pe 9 September 2009 13:21
Apropo de fraze imbecile, intr-o dimineata (pe la 6 fara un sfert), urmaream stirile pe gesepeu. Era vorba despre polemica asta iscata in jurul lui Razvan. Stirea suna cam asa: “Becalli si alti oameni de fotbal …”. Daca Becali e om de fotbal, eu sunt specialist in nanotehnologie!
pe 9 September 2009 16:01
Bun subiect! Chiar il asteptam. Zilele astea ma tot
minunam despre “subiectul” Razvan Lucescu versus
” Oamenii de fotbal “, recte Gigi, Borcea etc. Ma minunam
mai ales la faptul ca onor televiziunile de fotbal ( ca de
alte sporturi nu mai e loc ) cer dupa un meci al nationalei
parerea unor oameni care in afara de faptul de a fi patroni
ai unor echipe de fotbal nu au nici o alta calitate care sa ii
recomande in a-si exprima parerea despre o partida.
Mai ales cand e vorba despre echipa nationala, unde ei
nu dau banii ( argumentul care ii recomanda sa-si exprime
parerile in cazul echipelor lor sau ale adversarilor in liga 1 ).
Impresia mea este ca: ori la Gigi la poarta e permanent un
echipaj ( nu de politie ) de presa sportiva ori ca Gigi ii suna
chiar pe acestia sa-si trimita echipajele pt. ca are ceva de spus
ori chiar faptul ca, desi nu il intreaba nimeni nimic, el suna si
astfel se face auzit ( in emisiuni ).
Acum, fara gluma, comentatorii sportivi chiar au innebunit: in
loc sa stea de vorba cu oameni din fenomen gen Jenei, Balint,
Iordanescu, Dinu, Orac si oricare alt fotbalist sau antrenor, ei
prefera sa sune un Gigi, un Borcea etc care vorbesc mult dar
( dpdv fotbalistic ) nu spun nimic interesant.
Sau televiziunile de sport nu se mai adreseaza decat unor “consumatori”
de Gigi, Borcea, Dragomir etc
Eu oricum am ajuns sa nu mai privesc in cea mai mare parte decat
Eurosportul, unde comentariile nu se fac decat pe fondul
unei transmisiuni sportive si eventual posturile care transmit ceva
transmisiune sportiva in direct.
pe 9 September 2009 17:17
Becali monser este acum euro-parlamentar…..se dã mare ecologist…
Are “semi-cursierã” cum insusi spune “dânsul”
asta e …nu creda ca de la el a venit ideea, ci de la sfatuitorii lui !
Trebuie sa-si faca imagine buna pt parlamentul european.
Imi este sila ca un astfel de individ este la Strasbourg!
BOICOTATI-L PE BECALI !
pâna când n-o fii prea târziu
pe 9 September 2009 17:50
dezamagirea mea cea mare poarta numele Radu NAUM.
pe 9 September 2009 18:25
@nico
se paseaza la bobul de nisip?
@un ratacit
inainte lumea il injura(pe buna dreptate) pe Tovarasul ca ii chema la munca si duminica; acum in capitalism P.R.O.T.V.ne invata cum aia in america au 2, 3 serviciuri .concluzia nerostita ca asa ar trebui si noi sa facem, adica sa ne ducem suinguri duminica la munca.
“Oamenii de fotbal ” fac audienta fie ca ne convine fie ca nu, ei o spun pe fata ce au de zis adevaratii oameni de fotbal nu isi vor ataca niciodata un coleg.cand l-ati vazut pe Ienei atacabdu-si un coleg?
pe 9 September 2009 22:38
salut
decebal89 ai dreptate , o prietena m-a cautat si sa aflu ca ajuncta ei a facut preinfarct,de tensiunea care este la servici ,ba ca-i da afara sau nu le da banii si stau cu frica ca totul se va intampla de sarbatori , asa ca ne vom astepta in masa de aceste accidente
pe timpul raposatului puteai a-l injuri si nu prea aveai probleme eu nu am avut ce face sa-i raspund unui sef care-l lauda pe un anumit primar spunandu-i .ca nu ma intereseaza de el si de tot partidul lui ,eee uite ca am probleme dar nu-l bag inseama
pe 10 September 2009 00:31
@un ratacit
Nu sunt un nostalgic al vechiului regim dar realitatea este ca au crezut romanii intr-o schimbare(eu eram prea mic) si nu am facut altceva decat sa schimbam stapanul.
pe 10 September 2009 00:32
Despre meci nimic?Ce liniste pe site.Hai Romaniaaaaaaaaaaaaa
pe 10 September 2009 00:35
Sa emigram toti in Spania?Ca tot am ajuns slugi la straini?Si sora mea sta tot timpul cu teama ca nu isi ia salariu de la patron,dar ma rog e roman asta.
pe 10 September 2009 00:36
greu cu atacul,nu? D-l Adrian schimba omule articolul ca nu mai posteaza nimeni!
pe 10 September 2009 08:00
Chiar nu inteleg de unde atata taraboi cu Roman asta. Cred ca este o combinatie sa-l abureasca pe don’ Jiji si sa-l usureze de 2-3 milioane. ca in cazul Tanase. La ce i-o mai trebui inca un Balanel, chiar nu inteleg. Daca-l privesti atent un meci intreg, vezi ca Roman fuge si face fente. Ce n-a invatat, si nici nu va invata vreodata, este ca cea mai frumosa fenta e pasa.
pe 10 September 2009 13:23
Rugati-va sa nu vina momentul cand lui Borcea sau lui Gigi o sa le vina ideea sa scrie in ziare! Ceva imi spune ca o sa devina cei mai cititi si doriti de public gazetari.
pe 10 September 2009 15:02
[...] 10, 2009 · Leave a Comment Inspirat de Adrian Georgescu (dar si de comentariile primite la articol) si de pretinu-meo Newsti, mi-adusai aminte de perioada [...]
pe 10 September 2009 15:06
[...] de Adrian Georgescu (dar si de comentariile primite la articol) si de pretinu-meo Newsti, mi-adusai aminte de perioada [...]
pe 10 September 2009 16:17
Pe mine ma dispera de-a dreptul acel gugushtiuc de la Gsp si Antena 1, care ia interviuri dupa meci.. saracul, (…), mai pune si intrebari pe masura. Sabou parca-i spune…
pe 10 September 2009 20:15
@TheFly
Sabau ii spune reporterului-puber de care zici, iar Gradinescu l-a laudat recent spunand ca are cele mai bune surse dintre toti reporterii sportivi.
O fi avand surse, dar saracul nu pricepe ca el nu e acolo ca sa se bata pe burta cu aia, sa le puna intrebari de 2 lei doar ca sa nu ii supere si sa il bage in seama si data viitoare. Intrebarile destepte sau incomode nu fac parte din arsenalul lui, pacat, pentru ca intr-adevar e omniprezent baiatul pe la TV dupa meciuri…
pe 10 September 2009 20:51
ba e mai complexa mutra lui, (…), o combinatie care iti spune d ela sine ca mai bine stai un pic in spate, nu te vâri cu orice pret pe sticla..
mai ales ca spui numai tampenii si platitudini.
pe 10 September 2009 21:25
Pacat ca nu te prea baga astia in seama si te pun pe pagina X. Dar eu sutn chair curios, ce bicla’ avea Gigi?
bun subiect de stiri, nu?
pe 10 September 2009 21:41
TheFly, mihai, bimbo
Va rog, fara referiri la infatisare.
Onkuku
“Semicursiera”
pe 10 September 2009 22:03
Sunt dezamagit cand vad ce se intampla in presa sportiva din Romania. As fi curios sa stiu pe ce criterii sunt angajati reporteri, jurnalistii, persoanele care modereaza enmisiunile sportive in Romania.
Se vede de la mare distanta lipsa de profesionalism si valoare a acestor oameni. Lasand de-oparte faptul ca marea majoritate a lor nu sunt in stare, la un interviu, sa puna cateva intrebari cat de cat inteligente, oamenii pe care ii intervieveaza nici n-ar trebui bagati in seama.
Exact cum spune si Adrian, in loc sa aflam cat mai multe lucruri, unele poate interesante, despre Mihai Roman, noi auzim prostiile pe care le mai debiteaza neamu’ Becali, Borcea, Turcu, Mititelu si Iancu…acestia fiind “marii tehnicieni de clasa din fotbalul Romanesc”.
V-ati gandit vreodata la impactul la imaginea tarii pe care l-a avut declaratia lui Ioan Becali: “Eu controlez fotbalul in Romania!” ? Daca presa nu ia nici un fel de atitudine vis a vis de aceste subiecte, nimic nu se va schimba in fotbalul Romanesc si nici rezultatele nu o sa apara.
pe 11 September 2009 02:36
va rog spune-ti lui Gradinescu sa termine cu superlativele exagerate gen interventie EROICA, tackling FANTASTIC, sut FENOMENAL etc.
pe 11 September 2009 10:06
Penibile intrebarile puse de reporteii “de la fata locului” singura lor calitate (in cazul fetelor) e ca sunt frumoase.
pe 21 September 2009 13:24
Mda, vad ca si gazeta promoveaza stiri din astea de cancan :
http://www3.gsp.ro/usr/casete/1167066/1234.jpg (Usain Bolt de Giulesti) … Prost sa fii sa mai dai bani pe presa in tara asta …